BasBQ
Beef en Steak

Country style ribs/steakjes

 

Just Vodka

Stoker
Berichten
320
Hot and Fast of Low and Slow.. dit was zo'n twijfel gevalletje waar ik het moest plaatsen. Maar vind het eerder onder hot and fast vallen.

Bij BBQ-Quality een klein stukje procureur van zo'n 550gram gratis bij m'n bestelling gekregen. En ik dacht laat ik eens wat anders doen dan pulled pork.


In plakken gesneden en in een basis rubje gezet aangevuld met beetje gemalen chipotle peper.
IMG_1107.jpg



Lekker laten roken met paar chunks appelhout op 150 graden. (twee temperatuur probes alleen om te kijken of de probes veel van elkaar afweken.. nee, ze bleven binnen 0,2 graad van elkaar)
IMG_1109.jpg



Tussendoor af en toe besproeid met 50/50 appelazijn/water. En na zo'n 2 uur 30 min waren ze rond de 85 graden en heb ik ze ingesmeerd met een Sweet baby rays Honey BBQ saus aangelengd met beetje appelazijn en klein beetje cayennepeper toegevoegd. Bovenste drie zijn op deze foto nog niet ingesmeerd, maar heb ik gelijk na de foto gedaan.
IMG_1110.jpg



Rond de 92 voelde ze mals genoeg aan en heb ik deze heerlijke stukjes geserveerd met krieltjes en een caesar salade.
IMG_1111.jpg



Wat was dit toch enorm lekker. Ik denk dat dit toch wel m'n favoriete manier is om procureur te bereiden.
Ze hadden een heerlijke rook smaak goede bite, beetje pit niet teveel, heerlijk sticky laagje tegen het krokante aan.
Het smaakte echt naar meer!
 
Laatst bewerkt:
Foto's even opnieuw geupload. Werkte eerst niet in mobiele browsers.
 
Zo, die zien er goed uit.
Liggen lekker te glimmen daar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan