BasBQ
Beef en Steak

Cote ? los

Bram

Gerijpt

Toch maar even wat foto?s. Niet heel spectaculair. Maar o zo lekker.

Ik heb deze kerst toch een kleinbeetje mijn zin gekregen. Een dikke Cote ? los, pepersaus (met rum i.p.v. cognac), gebakken aardappelen en gesmoorde groenten. Heerlijk rode wijn. En wat ?fruit? als Desert. Puur genieten

Cote ? los gerubt met Noskos steak rub. En daarna indirect op 110gr roken met wat stukjes eik.

Mooi tijd om de pepersaus te maken. Gewoon een standaard recept. Ik heb wat afgesneden vet gebruikt om de pan wat beef smaak te geven. Die stukjes niet in de saus laten zitten natuurlijk. En verder Ron Zacappa gebruikt. Gewoon omdat het kan.

Ondertussen was het vlees mooi 48gr kern. En kon het er even af zodat de BGE opgestookt kon worden. 350+ gr en strepen trekken maar

Na het grillen was de kern op 52gr gekomen en kon de Cote ? los even bijkomen van het geweld. Om vervolgens aangesneden te worden. En gedegusteerd te worden.

En dan natuurlijk een klein dessertje

Ik hoop dat een ieder een fijne kerst heeft mogen beleven en lekker heeft kunnen eten.
Hier is dat helemaal goed gekomen

Bram.

Sander72

Gerijpt

Ronduit fantastisch Bram, mooi stapeltje rookhout hebbie daar ook man! Happy Days!

Bram

Gerijpt

Sander72 zei:
Ronduit fantastisch Bram, mooi stapeltje rookhout hebbie daar ook man! Happy Days!

TNX Sander.
Geen betere raat dan voorraad.
Linkse stapel is kersenhout rechts eikenhout. Moet nog in mooie chunks gehakt en gezaagd worden. Kan ik wel een paar weken mee vooruit denk ik zo.

Hans

Gerijpt

Ziet er prima uit Bram, net gegeten maar ik denk dat van zo'n bordje er nog wel wat bij kan. ;)

KaYDee

Kooltjesharker

Mooi hoor Bram, ziet er heerlijk uit! Inderdaad een mooie stapel hout  B-)

Ridevi71

BBQ Junkie

Had ff gebeld Bram. Dan was ik je komen helpen eten.
Ziet er geweldig uit

Jet

Gemarineerd

Mooie maaltijd Bram, jij en je broer hebben een goede slager ;)

Bovenaan Onderaan