BasBQ
Beef en Steak

Cote de boeuf

 
 

Tinu$

Vuurmaker
Berichten
88
Vandaag bij de makro een stuk cote de boeuf in de droogkast laten hangen en nou ben ik opzoek naar een goed recept hiervoor?
Reverse sear misschien?
Wil hem namelijk niet verknallen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Volgens mij heb ik iets gevonden in smockey goodness die ik ga proberen.
Maar als er nog betere idee?n zijn hoor ik dat graag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb hem zelf een keer gemaakt naar recept van Herman den Blijker, uit zijn boek 'Vlees'. Kort op hoog vuur en dan indirect doorgaren naar 52-54 graden kerntemperatuur. De smaak van gerijpte Cote de Boeuf is van zichzelf al zo mooi dat het niet veel nodig heeft, een beetje peper en zout is al voldoende. Mijn vrouw vind het bij dit soort stukken lekker om er een gorgonzolasaus er bij te maken en hoewel dat prima smaakt is het naar mijn mening zoals gezegd niet nodig.
 
Marcus +1, alleen zou ik het net andersom doen Reverse sear.
 
marcus zei:
Ik heb hem zelf een keer gemaakt naar recept van Herman den Blijker, uit zijn boek 'Vlees'. Kort op hoog vuur en dan indirect doorgaren naar 52-54 graden kerntemperatuur. De smaak van gerijpte Cote de Boeuf is van zichzelf al zo mooi dat het niet veel nodig heeft, een beetje peper en zout is al voldoende. Mijn vrouw vind het bij dit soort stukken lekker om er een gorgonzolasaus er bij te maken en hoewel dat prima smaakt is het naar mijn mening zoals gezegd niet nodig.

Dankjewel ik hou bij dit soort stukken vlees ook niet van teveel poespas. Dus ga het lekker simpel houden. En misschien een sausje er naast voor de liefhebbersMoet alleen nog even geduld hebben voor die klaar is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Afgelopen week kon ik hem ophalen
79dc81faa6e561df0820ac737307130d.jpg


En afgelopen donderdag gelijk op de Q gedaan volgens het recept van smokey goodness dus met peper en zout. Samen met gepofte zoete aardappel en asperges en gepofte knofloof. Daarnaast wel de blue cheese saus gemaakt voor de liefhebber.

296d32b932900f2a8636547f866d9808.jpg

ea5c01c13341a28b6b74dc4fa712252c.jpg

90c36b223bdac34fbc07f006165d4bd7.jpg


En als toetje wafels van de Q
ac8dbd3d0880cde7f21cb13db1944b78.jpg



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Mmmm, dat lust ik allemaal wel. Mooi gemaakt
 
Lekker hoor
 
Thnxs allemaal, volgende week gelijk maar weer iets te drogen hangen. Want het was erg lekker.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan