BasBQ
Beef en Steak

Cote de boeuf, tips?

 

1012sabine1985

Kooltjesharker
Berichten
214
Goedemiddag allemaal!

Voor vanavond heb ik een mooi diner op de planning. Ik had een mooi recept voor porterhousesteak, maar mijn favoriete slager had deze helaas niet en adviseerde mij een mooi stuk cote de boeuf. Ruim een kilo, 3 centimeter dik.

Nu heb ik een aantal vraagjes waar jullie mij vast bij kunnen helpen!
- welke kerntemperatuur adviseren jullie? Indirect tot 40, rusten en daarna afgrillen tot 50?
- eerst indirect grillen, op welke temperatuur zal ik dat doen? 110? Hoe lang duurt het dan tot hij een kerntemperatuur heeft van 40?
- afgrillen op gietijzer en 220 lijkt mij mooi toch?

Ik zit ook even te twijfelen of ik er een tweede bbq bij aan zet. Het gerecht ervoor moet namelijk ook direct en op hoog vuur (snoekbaars) en daarna moet de temperatuur anders weer snel naar beneden om hem indirect te laten garen om hem vervolgens weer omhoog te gooien om hem af te grillen. Het indirecte gedeelte zou dan ook goed op de wga kunnen ipv van op de Weber mt57. Wat denken jullie?

Één ding staat vast, we gaan lekker eten!!
 
Waarschijnlijk te laat, maar indirect op 120 graden tot kern 43, daarna opstoken en direct grillen tot kern 50... Laten rusten tot max 54 graden. Bij het rusten niet te strak inpakken, tenzij je ziet dat de kern niet ver genoeg op loopt.
 
Waarschijnlijk te laat, maar indirect op 120 graden tot kern 43, daarna opstoken en direct grillen tot kern 50... Laten rusten tot max 54 graden. Bij het rusten niet te strak inpakken, tenzij je ziet dat de kern niet ver genoeg op loopt.
Thanks!!! Niet te laat gelukkig. We gaan pas laat eten met de visite. Heb je ook enig idee hoe lang het ongeveer duurt voor hij tot 43 graden is? Dan weet ik hoe laat ik hem erop moet gooien. Komt natuurlijk niet zo precies. Maar dan heb ik een idee ;)
 
Nu zal het vast wel te laat zijn maar een dikte van 3cm zal wel 1.5-2u duren vermoed ik.. Zie het resultaat graag tegemoet 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan