BasBQ
Beef en Steak

Coq au Vin op de DO (premi?re)

 
 
 
 
 

Sander72

BBQ Junkie
Berichten
6.915
Beste BBQ-vrienden,

Vandaag nadat de spekkies klaar waren, lekker aan de slag met de DO... voor de eerste keer:



Lekker weer eens met briketjes op de Weber 57 OTO... we kunnen al bijna!



Alle spulletjes bij elkaar gezet:



Kippetjes aanbraden:



Kippies even apart en uitjes, knoflook, peen en (eigen gemaakte!) bacon aanfruiten:



Paar glazen Pinot Noir (ik had een Chilleense) erbij:



Alles in de pan, bouillon en andere kruidjes erbij en dan genieten:



Na een uurtje de chapignons erbij en weer een half uurtje later:



Mee naar binnen en lekker opdienen:





Wat een zalig bordje met een mooi glas erbij en wat brood om mee te dopen...

Heerlijk!
 
Goed bezig geweest en prachtige foto's!
 
Mooi hoor Sander!
 
Dit soort dingen eet ik ook graag , maar bij gebrek aan een DO voorlopig nog uit de slowcooker :)  (trouwens ook lekker)
 
Mooi  gerecht, Morgen wil stifado maken in de DO, De eerste keer dat ik hem ga gebruiken zonder mijn pelletbrander. Ik denk dat ik ongeveer dezelfde bereiding/temperatuur als jouw aan kan houden, Hoeveel briqetten heb je gebruikt?onder en boven? Ik weet niet of het veel uitmaakt met een 6qt?
 
richard0501 zei:
Hoeveel briqetten heb je gebruikt?onder en boven? Ik weet niet of het veel uitmaakt met een 6qt?

stuk of 15 onder en de rest bovenop... tja als het kookt dan kookt het en gaat het echt niet harder koken... 100 blijft 100 natuurlijk... aanzetten van de kip viel me tegen, dat doe ik liever op hoog vuur in koekenpan de volgende keer... sudderen gaat voortreffelijk! Geen smaakverschil bij deze bereiding. Deksel zat erop en geen rookhout gebruikt. Lekker buiten was fijn vandaag...  ;)
 
Ziet er weer goed uit!
 
Ziet er erg lekker uit! Ik ga toch ook maar een DO op mijn verlanglijst zetten. Het was en is gelukkig nog steeds lekker weer! Lekker buiten bezig zijn is idd heerlijk!
 
is leuk spelen en koken met de DO, doe het ook graag, maar te weinig
 
Leo zei:
is leuk spelen en koken met de DO, doe het ook graag, maar te weinig

Tja en als Leo het dan doet zien we er geen foto's van dusssss niet gebeurt!  :p
 
Dat ziet er mega lekker uit!!
 
Ziet er heel lekker uit, zelf heb ik de Coq au vin , al een paar keer gemaakt in de DO , alle ingredi?nten in de pan klaar maken, maar de kippenpoten grillen en roken op de vuurschaal waarmijn DO boven hing aan de driepoot, de rook en grillsmaak werd gewaardeerd.
Na tijdje de poten heerlijk in de DO gelegd en verder gegaard.
 
Goeie tip Joop! Grillen en daarna sudderen. Ga ik ook eens proberen!
 
Zal ik ook eens proberen.
Ik heb geen DO, maar wel een braadpan die ik op de BBQ gebruik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan