BasBQ
Beef en Steak

CookPerfect WiFi ervaringen???

 
 
 

Bucari007

Stoker
Berichten
286
Mede Q-ers..

Heeft er iemand van jullie ervaring met onderstaand model??

Ik zou met black friday de inkbird iBBQ-4T geleverd krijgen echter amazon is mijn pakketje kwijtgeraakt, dus ik heb te lang moeten wachten en ben in de tussentijd erg nieuwsgierig geworden naar bovenstaand model.

Ik wil een plug and play Thermometer die via WiFi werkt zonder gedoe met een extra tablet/telefoon oid. Ik kom er gewoon niet helemaal uit. Sommige modellen geven aan via WiFi te kunnen , maar dan moet je zelf een soort van netwerk creëren via een extra telefoon/tablet via Bluetooth ofzo.. gedoe en geen zin in.

Ik werk 5min van mijn huis af en wil graag de mogelijkheid hebben om daar mijn temp af te kunnen lezen. Ik heb ervaring met de inkbird ibt-2x, maar vanwege een grote tuin is het gedoe met bluetooth niets voor mij.

Het volledig draadloze werken van Cooking Perfect lijkt heel mooi, vergelijkbaar met de Meater.

Uiteraard lijkt Meater Block ook mooi, maar ik zal nooit 4 sensoren gebruiken en daar betaal je dan wel voor.

Budget is toch echt wel max €200, - iemand nog ideeën?

Samenvatting :
Thermometer >€200
Minimaal 2 probes(vlees en dome), 4 hoef ik eigenlijk niet, maar zijn er wifi uitvoeringen zonder 4 probes??
WiFi icm app ( zonder gedoe met extra netwerkdingen)
Evt ook Bluetooth
Draadloos zou mooi zijn, maar niet perse (evt in de toekomst voor een rotisserie)

Help me??!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Hoi Bucari, ik heb geen ervaring met de Cook Perfect of de Meater, maar ik heb wel hele goede ervaringen met de Maverick ET-732 en heb veel goeds gehoord over de XR-50. Die thermometers maken gebruik van radiosignalen en dat werkt in mijn tuin met glas en beton etc. vlekkeloos.

Ik begrijp uit jouw berichtje dat je op zoek bent naar wifi en verklaar dit door die grote afstand (5 minuten van je werk) een dergelijke afstand haalt de Maverick met radio niet, dat is duidelijk. Maar een wifi ergens in een tuin ver weg gaat dat toch ook nooit halen zonder een booster of een ontvanger ergens tussenin?

Sorry als mijn bijdrage (nu nog niet) heel erg helpt, maar ik probeer wel te helpen door te begrijpen wat je zoekt en hoe dat kan gaan slagen. Mij spreekt het 'zonder allerlei extra gedoe' wel erg aan. En daarom ben ik juist zo verzot op die Mavericks, die doen het altijd. Zonder gedoe.
 
Hoi Bucari, ik heb geen ervaring met de Cook Perfect of de Meater, maar ik heb wel hele goede ervaringen met de Maverick ET-732 en heb veel goeds gehoord over de XR-50. Die thermometers maken gebruik van radiosignalen en dat werkt in mijn tuin met glas en beton etc. vlekkeloos.

Ik begrijp uit jouw berichtje dat je op zoek bent naar wifi en verklaar dit door die grote afstand (5 minuten van je werk) een dergelijke afstand haalt de Maverick met radio niet, dat is duidelijk. Maar een wifi ergens in een tuin ver weg gaat dat toch ook nooit halen zonder een booster of een ontvanger ergens tussenin?

Sorry als mijn bijdrage (nu nog niet) heel erg helpt, maar ik probeer wel te helpen door te begrijpen wat je zoekt en hoe dat kan gaan slagen. Mij spreekt het 'zonder allerlei extra gedoe' wel erg aan. En daarom ben ik juist zo verzot op die Mavericks, die doen het altijd. Zonder gedoe.
Hoi Sander72, bedankt voor je bericht.
Via WiFi gaat via een cloud oid dan toch? Ik ben helemaal geen technicus, maar dacht dat als je er een had via WIFI signaal thuis dat ik dan overal via internet kon inloggen op de app en dan alsnog mijn bbq in de gaten kan houden?? Of zit ik hier helemaal naast?

Doet de inkbird iBBQ-4T dat ook niet? Of moet ik sowieso een 2e telefoon/tablet oid gebruiken? (Hoop het niet).

Ik vind het woord WIFI bij sommige thermometers nogal verwarring geven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Aha, nu zijn we er bijna... dus die thermometer gebruik je redelijk dicht bij huis met een wifi netwerk. En dan wil je vanaf een lokatie verder weg (je werk op 5 minuten fietsen) waar je ook een werkend wifi-netwerk beschikbaar hebt, inloggen met een apparaat om daar de boel te volgen?
 

Werkt vlekkeloos met wifi. Overal op afstand te volgen op je telefoon of via de cloud. Als je maar een internetverbinding hebt.
Eventueel te combineren met een controller (billows).
 
Aha, nu zijn we er bijna... dus die thermometer gebruik je redelijk dicht bij huis met een wifi netwerk. En dan wil je vanaf een lokatie verder weg (je werk op 5 minuten fietsen) waar je ook een werkend wifi-netwerk beschikbaar hebt, inloggen met een apparaat om daar de boel te volgen?
Helemaal correct en het zou heerlijk zijn dat ik gewoon bij L&S ook prima even op pad kan en af en toe even kan controleren. Dus geen gedoe met allerlei op te zetten netwerken/clouds, maar plug and play via WiFi verbinding in de tuin, overal via mijn telefoon de boel kunnen controleren.
Daarnaast hoef ik niet perse 4 probes te hebben(eerlijk deze gebruik ik toch nooit allemaal), maar volgens mij zijn er geen wifi opties met maar 2 probes oid. En zag daarbij die CookPerfect, maar twijfel of dit weer zo'n ding is wat via Bluetooth via een andere tablet oid weer connectie moet maken met een cloud en vervolgens weer etcetera...

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:

Werkt vlekkeloos met wifi. Overal op afstand te volgen op je telefoon of via de cloud. Als je maar een internetverbinding hebt.
Eventueel te combineren met een controller (billows).
Heeft deze buiten de evt service/naam etc nog een meerwaarde boven de inkbird iBBQ-4T?

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Ik snap je opzich wel. Ik heb nu de Cookperfect mét draad zeg maar en zender.
Die moet ik nu op een iPad laten lopen (de app) en aanmelden via Facebook.
Dan kan ik wel onbeperkt het hele land door. Of buitenland, en dan via mijn FB account kan ik ten alle tijde via de cloud de temp uitlezen.
Maar het zou fijn zijn als je idd niet de tablet ertussen hoeft te hangen als tussenstation.
 
Ik snap je opzich wel. Ik heb nu de Cookperfect mét draad zeg maar en zender.
Die moet ik nu op een iPad laten lopen (de app) en aanmelden via Facebook.
Dan kan ik wel onbeperkt het hele land door. Of buitenland, en dan via mijn FB account kan ik ten alle tijde via de cloud de temp uitlezen.
Maar het zou fijn zijn als je idd niet de tablet ertussen hoeft te hangen als tussenstation.
Hi Marco,

Geheel off-topic (sorry daarvoor Bucari...)

Ik heb dezelfde (cookperfect) maar hoef jij in een run nooit opnieuw te verbinden? Mijn telefoon verliest de verbinding zo'n 3 keer bij een run van 5 uur. Wordt er soms niet goed van. Dan heb ik het over de verbinding met bluetooth
 
Hi Marco,

Geheel off-topic (sorry daarvoor Bucari...)

Ik heb dezelfde (cookperfect) maar hoef jij in een run nooit opnieuw te verbinden? Mijn telefoon verliest de verbinding zo'n 3 keer bij een run van 5 uur. Wordt er soms niet goed van. Dan heb ik het over de verbinding met bluetooth
Hoi Rene,

Ik hoef bijna nooit opnieuw te verbinden. Soms raak ik hem wel eens kwijt (ik zit nu op zolder, en de Bastard staat aan in de achtertuin aan het einde. In dat soort gevallen. Maar dan verbindt hij zichzelf opnieuw.
Als je Cookperfect een mail stuurt, misschien weten zij er iets meer over. Ik heb hen ook al eens gemaild en de service plus snelheid van reageren is best goed heb ik gemerkt.
 
Ik snap je opzich wel. Ik heb nu de Cookperfect mét draad zeg maar en zender.
Die moet ik nu op een iPad laten lopen (de app) en aanmelden via Facebook.
Dan kan ik wel onbeperkt het hele land door. Of buitenland, en dan via mijn FB account kan ik ten alle tijde via de cloud de temp uitlezen.
Maar het zou fijn zijn als je idd niet de tablet ertussen hoeft te hangen als tussenstation.
Cookperfect bevalt wel dus? Ik ben bang dat dan inderdaad hetzelfde is met die Cookperfect Wireless. Wat opzich een mooie optie is, echter ook via ipad etc moet dan volgens mij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Hoi Rene,

Ik hoef bijna nooit opnieuw te verbinden. Soms raak ik hem wel eens kwijt (ik zit nu op zolder, en de Bastard staat aan in de achtertuin aan het einde. In dat soort gevallen. Maar dan verbindt hij zichzelf opnieuw.
Als je Cookperfect een mail stuurt, misschien weten zij er iets meer over. Ik heb hen ook al eens gemaild en de service plus snelheid van reageren is best goed heb ik gemerkt.
Dank voor je reactie. Ik merk inderdaad dat de verbinding regelmatig wegvalt om deze vervolgens vanzelf weer "op te pakken". Dat is niet zo'n probleem aangezien je gegevens niet verloren gaan in de app. Bij mij is het alleen ook vaak zo dat ik de sensor uit het station moet halen, app uit, sensor erin, app aan etc. Dit duurt soms zo'n 30 minuten wat ontzettend vervelend is.

edit: Ik ga ze even mailen, dank voor de tip!
 
Heeft deze buiten de evt service/naam etc nog een meerwaarde boven de inkbird iBBQ-4T?

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Geen idee, ik heb deze in samenwerking met de billows controller en het maakt je een vreselijk luie bbq'r..... Maar geen gezeur van de vrouw dat ik niet van huis kan bij een lange sessie l&s. En dat is me ook veel waard...

En stiekem hou ik ook wel van dat gemak
 
Zonde dat de Inkbird iBBQ-4T verloren is geraakt... Ik heb deze wel binnen gekregen en ben er na 1 run al erg tevreden over!
De inkbird moet inderdaad een wifi 2.4 GHz connectie hebben en pushed dan zijn data naar "de cloud", deze haal je via een internetverbinding dan weer op in je appje op je telefoon, of dit nu wifi is of een cellulaire connectie.
 
Zonde dat de Inkbird iBBQ-4T verloren is geraakt... Ik heb deze wel binnen gekregen en ben er na 1 run al erg tevreden over!
De inkbird moet inderdaad een wifi 2.4 GHz connectie hebben en pushed dan zijn data naar "de cloud", deze haal je via een internetverbinding dan weer op in je appje op je telefoon, of dit nu wifi is of een cellulaire connectie.
Dat moet te organiseren zijn zonder veel gedoe neem ik aan (echt een digibeet), dus wellicht toch opnieuw bekijken. Ik was echter ook erg nieuwsgierig naar die CookPerfect draadloos, maar die zal waarschijnlijk wel weer via een extra tablet oid werken. Ik denk dan toch wellicht de Inkbird iBBQ-4T maar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Dat moet te organiseren zijn zonder veel gedoe neem ik aan (echt een digibeet), dus wellicht toch opnieuw bekijken. Ik was echter ook erg nieuwsgierig naar die CookPerfect draadloos, maar die zal waarschijnlijk wel weer via een extra tablet oid werken. Ik denk dan toch wellicht de Inkbird iBBQ-4T maar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Ik ben totaal geen digibeet, dus wat ik eenvoudig vind, vind een ander wellicht super moeilijk...
Het enige waar ik niet tegen kon, maar wellicht is dat meer de innerlijke autist, is dat je je mailadres moet invullen, en dat het "formulier" het landnummer weergeeft.. dus +31 e-mailadres...

Maar het is een kwestie van app downloaden, zorgen dat je telefoon connectie heeft met je 2,4 GHz wifi en dan de stapjes volgen op het blaadje wat er bij zit, email validatie duurde het langste.

Je moet dus wel zorgen voor een los 2.4 GHz wifi netwerk.
 
Ik ben totaal geen digibeet, dus wat ik eenvoudig vind, vind een ander wellicht super moeilijk...
Het enige waar ik niet tegen kon, maar wellicht is dat meer de innerlijke autist, is dat je je mailadres moet invullen, en dat het "formulier" het landnummer weergeeft.. dus +31 e-mailadres...

Maar het is een kwestie van app downloaden, zorgen dat je telefoon connectie heeft met je 2,4 GHz wifi en dan de stapjes volgen op het blaadje wat er bij zit, email validatie duurde het langste.

Je moet dus wel zorgen voor een los 2.4 GHz wifi netwerk.
Haha... dat losse netwerk creëren vrees ik al het meest,maargoed dat zal vast te organiseren zijn met KPN. Dat wordt even Google dan.. ik denk dat het toch weer de Inkbird iBBQ-4T dan wordt.

Iemand nog inzicht in de wifi mogelijkheden met CookPerfect?

Meater Block valt ook af vanwege de kosten en de 4 probes. Als ze die nou in een 2 probe uitvoering hadden voor 60% van het totaal bedrag ofzo. Wie gebruikt er nu echt 4 probes??

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Okay ik ben eruit en sterker nog hij is al besteld.
Met 20% kortingscode op https://thermapen.co.uk/ de signals 4 en ook gelijk maar de billows meebesteld, ik was dit helemaal niet van plan, maar de aanbieding zorgde ervoor dat voor een paar tientjes meer er ook al een controller bij zit. Dus kleine impuls aankoop, maar verwacht niet dat ik er spijt van ga krijgen als ik zo al die review lees, en ander hebben we altijd MP nog .

Bedankt voor alle hulp hier!!
04d5947f7d87899669b97d0780a6a812.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan