BasBQ
Beef en Steak

Conveggtor op bastard?

An3sje

Sprokkelaar
Berichten
31
Ik zit erover te denken een bastard large aan te schaffen, maar ik heb mijn twijfels over hun plate setter. Het lijkt mij lastig om van indirect naar direct te gaan, dus het verwijderen van de plate setter lijkt mij lastig om bijvoorbeeld met 1 hand te doen. Dit kan wel met de Conveggtor van bge, zouden jullie aanraden deze op de bastard te gebruiken? Past dat ?berhaupt? Of zijn er andere plate setters waarop ik me kan ori?nteren?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zoek je misschien zoiets?

https://kamadoexpress.nl/gietijzeren-plate-setter-large-c-shaped-lifter
 
bce2b60b699fcc524f48aeac8764a082.jpg

Bastard levert ze zelf ook.
 
Heeft dat gietijzer dezelfde kwaliteiten als keramiek? Iemand ervaring?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik zou voor de gietijzeren variant gaan, heb je meteen een grillplaat extra en deze is ook sterker als keramiek geen kans op scheuren tijdens een pizza sessie (tenzij je deze laat vallen).

Voor mij BGE L gebruik ik ook een gietijzeren variant https://kokenmetvuur.nl/2018/01/29/alternatief-hitteschild-big-green-egg/
 
Klinkt inderdaad goed, ga ik over nadenken!
Wordt het grillgedeelte niet vies als je hem bijvoorbeeld eerst indirect en daarna voor het grillen gebruikt?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
An3sje zei:
Klinkt inderdaad goed, ga ik over nadenken!
Wordt het grillgedeelte niet vies als je hem bijvoorbeeld eerst indirect en daarna voor het grillen gebruikt?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De grill kan prima gebruikt worden voor beide doeleinde, het grill gedeelte brand gewoon schoon als je deze gebruikt voor indirect (met de poten omhoog). 
 
Alleen brandt de seasoning er af omdat het te heet wordt boven de kolen
 
noskos zei:
Alleen brandt de seasoning er af omdat het te heet wordt boven de kolen

Daar hebben we toch weer Crisco voor.  :D
Zelf gebruik ik het grill gedeelte trouwens nooit om vlees erop te knallen.
 
Helemaal schoon dus  :p
 
An3sje zei:
...dus het verwijderen van de plate setter lijkt mij lastig om bijvoorbeeld met 1 hand te doen. Dit kan wel met de Conveggtor van bge....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dit is mij nog nooit met een hand gelukt hoor.. daar zijn de openingen langs de conveggtor te klein voor. En vaak teveel hitte van de kolen en de conveggtor zelf... Je kan er wel zo'n handig 'handvat' voor kopen..
 
Dank voor alle berichten, maar na lang getwijfel en rondkijken, krijg ik aankomende vrijdagavond mijn Primo Oval Large thuisgeleverd! Uiteindelijk een goede deal kunnen sluiten met Kolenboertje in Wierden, kan nu niet wachten tot vrijdag om m mooi vuil te maken!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Daar ga je geen spijt van krijgen, gefeliciteerd!
 
Mooie keuze, ga je geen spijt van krijgen in mijn opinie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan