Beetje pretentieuze titel voor een poging kippedijen te maken zoals dat voor een wedstrijd wordt gemaakt. We gaan ons best doen. Feedback heel erg welkom! Wat zou jij anders doen? Dank!!
Men neme:
Ik heb de dijen eerst een nachtje gemarineerd in de dressing, daarna drooggedept en gerubt.
Erg veel moeite gehad om de Q op temperatuur te krijgen vandaag! Uiteindelijk de waterpan eruit gehaald (auw, mijn jatten!). Het is koud. Weer hoop geleerd vandaag.
Eerste uur op 300F de kip in de ProQ gedaan. Tweede uur de dijen afgedekt. Daar zijn we nu.
Tevreden?
Mwoh. Qua smaak en malsheid was het prima. Malsheid kon iets beter vond ik.
Hoe de kip eruit zag was niet ok. Maar ik denk wel dat ik weet waar het aan ligt: de saus. Ik heb een gewone BBQ saus gebruikt en in Amerika gebruiken ze hiervoor echt een "glaze".
Was een leuke middag al met al en hier in Haarlem is het smullen nu!
Men neme:
- 8 kippendijen, bone in, getrimd
- fles AH sladressing
- rub, homemade
- 100 gr boter
- cherry coke BBQ sauce
Ik heb de dijen eerst een nachtje gemarineerd in de dressing, daarna drooggedept en gerubt.

Erg veel moeite gehad om de Q op temperatuur te krijgen vandaag! Uiteindelijk de waterpan eruit gehaald (auw, mijn jatten!). Het is koud. Weer hoop geleerd vandaag.
Eerste uur op 300F de kip in de ProQ gedaan. Tweede uur de dijen afgedekt. Daar zijn we nu.

Tevreden?
Mwoh. Qua smaak en malsheid was het prima. Malsheid kon iets beter vond ik.
Hoe de kip eruit zag was niet ok. Maar ik denk wel dat ik weet waar het aan ligt: de saus. Ik heb een gewone BBQ saus gebruikt en in Amerika gebruiken ze hiervoor echt een "glaze".
Was een leuke middag al met al en hier in Haarlem is het smullen nu!