BasBQ
Beef en Steak

Compacte gas bbq

goosebumps

Sprokkelaar
Berichten
45
Hallo allemaal,

Wij gaan dit jaar weer eens naar Frankrijk. Natuurlijk gelet op dat je kan bbqen op de camping waar we geboekt hebben. Nu blijkt echter dat dat alleen op gas of elektrisch mag...  :|
Er moet dus een klein gas bbqtje komen.
Ik was naar naar deze aan het kijken:
asado-gasgril.jpg

https://www.obelink.nl/outwell-asado-gasbarbecue.html?gclid=Cj0KCQiA_rfvBRCPARIsANlV66PMsWcCwaDMD1jF6m5EASyM3uernKiVX_18aON-lXIRauYHQmsJIP8aApQNEALw_wcB
Of dan toch maar beter een echte WGA op gas? :-?
Aangezien ik thuis een Roetveeg Bastard heb (ja, die mag je natuurlijk niet Black meer noemen anno 2020) zal hij maar een paar weken in het jaar gebruikt worden. Hij hoeft dus niet per se de 10 bijbelse plagen te kunnen weerstaan. (Al schijn je sprinkhanen en kikkers wel te kunnen bbqen.)

Iemand ervaring hiermee of tips?

Alvast bedankt,
Tom
 
cobb heeft ook een gas-variant
geen ervaring mee (met gas dan), maar misschien vindt je het wat
 
Heb met de wga goede ervaringen, deze ken ik niet maar voor de prijs kun je het allicht proberen.
 
Heel lang geleden had ik een rode Q die hier als 2 druppels water op lijkt. Aangeschaft omdat we op de camping in Frankrijk geen kolen mochten gebruiken. Aan het einde van de vakantie zaten de lavastenen altijd vol met vet dus dan na thuiskomst die dingen weer laten weken in soda... Vrouwlief was dat beu, dus gaf ze mij een elektrische Q voor op de camping. 3000 Watt :-S Voor de zekerheid maar nooit gebruikt met Franse bedrading.

Die gas Q zou zo maar eens ongebruikt in de garage kunnen staan. Als dat zo is mag je hem gratis komen ophalen. Ik zal thuis even kijken.
 
Bedankt, daar houd ik me wel voor aanbevolen! Ik lees dat die outwell ook met te weinig lavastenen komt dus die had ik anders sowieso moeten kopen :)
 
Ja, hij staat er nog. Dan is hij voor jou want ik gebruik hem toch niet meer. Ik stuur je een direct berichtje over hoe hij bij zijn nieuwe baasje komt.
 
Eerlijk gezegd heb ik geen idee. Toe ik hem gebruikte wist ik nog niet dat de deksel niet alleen is om hem op te ruimen  :blush:
 
roykosmeijer zei:
Als je dan toch op gas moet BBQ-en, lijkt mij het super dat er lavastenen onderin zitten! Dit geeft toch weer meer het BBQ smaakje en wordt flink heter. Of heb ik het mis?
Het smaakje wordt ook met 'flavorizer bars' gecre?erd; die kapjes over de branders waarop het vet en dergelijke kan vallen. (Heb niets tegen lavastenen hoor, is alleen zo lastig schoonmaken)
Qua hitte denk ik niet dat het een dergelijk verschil gaat maken.
 
Ik heb een campingaz partygrill 400 niet groot weinig gewicht, brander best wel wat vermogen,  kan je op kokem (pan rek) plancha, grillppast, bbq rooster.

Is welles waar niet zo groot maar voor grillen, eibakken dnz perfect. Mijn voorkeur voor bbqen alleen zou ik voor een weber 1000 gaan groot genoeg, compact, kan je ook low en slow trmperatuur perfect te regelen en eventueel thuis ook erg goed te gebruiken! En super makelijk te reinigen. Ook erg belangrijk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Vorig jaar zat ik met dezelfde vraag. Ben uiteindelijk voor een WGA op gas gegaan. Omdat hier tegenwoordig niet echt een rooster bij zit maar een emaille plaat met wat gaatjes erin heb ik in Duitsland een losse Flavorizer bar besteld en een los WGA rooster gekocht.

Dit werktte goed, door de Flavorizer bar kreeg je toch wat bbq smaak. De gasbus is wel wat eerder leeg dan verwacht dus volgende keer gebruik ik deze bbq niet om met Gietijzer te spelen, maar verder een prima ding.
 
De wga op kolen heb ik ook en gebruik die voornamelijk op de camping, maar jndien kolen niet toegestaan word het gas..
Waar je echt na moet kijken is het gemak van reinigen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Richard Soeteman zei:
Omdat hier tegenwoordig niet echt een rooster bij zit maar een emaille plaat met wat gaatjes erin heb ik in Duitsland een losse Flavorizer bar besteld en een los WGA rooster gekocht.

Dat zou ook mijn keuze zijn, of ipv een regulier rooster een setje grill grates (wel in combinatie met die flavorizer bar)
 
Als je de gas wga koopt en de losse flavorozer bar en rooster vervangt kom je dan niet heel docht in de buurt van een weber q1000 prijs? Dan zou ik eerder voor de q1000 gaan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan