Beef en Steak

Comfort Kippie

Paola

Kooltjesharker
Vandaag is zondag en lekker koud en van dit combinatie kreeg ik heimwee. Dus ik had zin in Pollo Asado🍗 dus ik maakte kip met mijn Paraguayaanse🇵🇾 touch gemaakt met aardappelpuree. Want dat is mijn aller comfortabel combinatie. En van dat word ik allen maar blij van😁

Ik maakte eerst een marinade van 1/2 rode ui, 2 teentjes knoflook, 1 tl zout, 1/2 tl komijn, 1 tl gerookte paprikapoeder (hot), 2 tl peterselie (1tl vers+1 tl droog), 2 tl euroma hollandse kruiden (dit is niet meer te krijgen, gebruik 1 laurierblad en 1 tl mosterd poeder), 2 tl oregano, 2 dessertlepels grove mosterd, 2 el sojasaus, sap van 1 sinaasappel, en 1/2 cup olijfolie.

IMG_0258.jpeg

Ik deed in alles in een beker en met de staafmixer gemengd

IMG_0259.jpeg

IMG_0261.jpeg

En het adobo (marinade) zag zo uit😍

IMG_0262.jpeg

Daarna de kip droog gedept en alle overtollige vet en huid eraf gesneden

IMG_0263.jpeg

Daarna het kip mooi met de marinade gemasseerd en 1 uur laten rusten

IMG_0265.jpeg

Daarna de green aangemaakt, conveggtor klaar, drippingpan met aluminiumfolie bedekt , en laten opwarmen tot 160 graden 🔥

IMG_0266.jpeg

De kip 40 minuten laten staan,

IMG_0267.jpeg

En elk 10-15 minuten doe wat marinade met een kwast, om uitdrogen te voorkomen

IMG_0268.jpeg

En na 40 minuten de kerntemperatuur controleren (55 graden) en de kip voorzichtig omdraaien.

IMG_0269.jpeg

en nog andere 40 minuten (ook elk 15 met de marinade insmeren) totdat de kipfilet 76 graden en de pootjes 78 graden hadden bereikt. Na die tijd kom het lekkerste en sappigste kip uit😋

IMG_0270.jpeg

What a beautiful mess, love it😍

IMG_0271.jpeg

En mijn nieuwe BGE trancheermes getest, ik ben verliefd💚

Beautiful desaster, mooie tranches kipfilet, het was zo mals dat viel alles uit elkaar…

IMG_0272.jpeg

En met aardappelpuree gegeten, precies zoals ik dat wilde😄

IMG_0274.jpeg

Had ik niet een betere zondag kunnen hebben met mijn 2 grote liefdes, lekker comfortfood met geweldig muziek op de HiFi, ben echt tevreden en gelukkig😁

Fijne zondagavond iedereen!

Laatst bewerkt:
Lekker comfort food op unne zóndaag Paola😋
Beter kins ze het neet kriegen👌🏻

Ben wel benieuwd geworden naar de marinade! Die ga ik onthouden als ik weer eens kip van de Bbq ga maken 🤗

Klinkt als een prima zondagje! Receptje sla ik even op, klinkt fantastisch!

Lekker comfort food op unne zóndaag Paola😋
Beter kins ze het neet kriegen👌🏻

Ben wel benieuwd geworden naar de marinade! Die ga ik onthouden als ik weer eens kip van de Bbq ga maken 🤗
Waor heul lekker Roy! Beste kip ooit! Gewoon doen, in de bbq of in de oven mag niet uit! Zo sappig is het! Allen hier in Nederland is niet de bittere sinaasappel dat we normaal gebruiken. Maar dit was echt Lek vinger, lek doum, zo lekker!

Misschien pompelmoes ipv sinaasappel proberen als je bitterder wil.
Ga die marinade ook wel een keer probeert.
Bedankt voor het delen.

Misschien pompelmoes ipv sinaasappel proberen als je bitterder wil.
Ga die marinade ook wel een keer probeert.
Bedankt voor het delen
Heb ik liever met gewone sinaasappel of met citroensap. Moet je echt doen want is echt lekker 😋

Allen hier in Nederland is niet de bittere sinaasappel dat we normaal gebruiken.
Bedoel je een naranja agria Paolo?

Je kunt dit vervangen door bij de sinaasappel wat lemoen toe te voegen 🤗

Terug
Bovenaan Onderaan