Beef en Steak

Combekk Dutch Oven - Skillet

Rick07

Sprokkelaar
Aangezien ik steeds vaker in de winter een stoofpotje, Pulled chicken of iets dergelijks maak in de dutch oven. En dat mijn d.o. een beetje te klein begint te worden voor wat ik er mee wil maken, ben ik voorzichtig aan het zoeken naar iets anders.
Het liefst wil ik een geëmailleerde variant, simpelweg omdat ik het niet zoek om elke keer te seasonen etc. Het onderhoud van een emaille variant is gewoonweg makkelijker.

Nu weet ik dat veel van jullie gaan zeggen dat Le Creuset of Staub het neusje van de zalm zal zijn, vind ik die simpelweg gewoon te duur. Ze zullen het waard zijn maar ik heb dat geld er niet direct voor over.

Nu kwam ik tijdens de kerstinkopen bij de Sligro deze variant tegen van Combekk, ziet er goed uit, voelt solide. Mij lijkt het wel wat. Maar zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Zag dat ze ook een mooi model skillet hebben. (Zowel de d.o. als skillet te verkrijgen in 24 en 28 cm.

1000194644.jpg

1000194645.webp

Heb de Librije variant van de DO al jaren en is een geweldige pan.
Afgelopen jaar bij het meat lovers event van Combekk die lage pan gekocht, de deksel van mij DO past hier ook op en ook dit is een hele fijne pan
Heb ernaast ook een ovale geëmailleerde DO van de Lidl en die werkt ook prima
Uiteindelijk maakt de kok het verschil 😜

Je lijkt al heel goed te weten wat je wil... mooie pannen! Kies voor zwart als je ze in de BBQ gaat gebruiken. Dat blijft mooier. Veel kookplezier!

Aldi heeft die soms ook in hun folder.
Heb zelf zulk een lage met de deksel diameter 30 CM van Aldi.
Weet wel dat emaille bruin word van de rook in de Q.
Gaat er niet meer af.
Dus die dure Creuset beter niet in de Q zetten
Of een zwarte nemen🤔

Terug
Bovenaan Onderaan