BasBQ
Beef en Steak

Coleslaw - Three Men BBQ Team

 
 
 

DanBras

Gemarineerd
Berichten
1.563
Coleslaw-3MBBQ.jpg



Informatie

Een echte klassieker in de BBQ-keuken is de Coleslaw en moet in ieders receptenboek staan. Een lekker frisse salade die het op ieder moment goed doet of dit nu met een uitgebreid BBQ-diner is of zo tussendoor als ?gezond? alternatief.

Dit recept is ooit begonnen om de Coleslaw van de KFC na te maken. Niet geheel tevreden met het eindresultaat zijn er in de loop van de tijd ingredi?nten uit andere Coleslaw-recepten bijgekomen en zijn de verhoudingen naar eigen smaak aangepast tot dit definitieve recept. Sindsdien is dit een vast gerecht wat onze gasten bij een BBQ voorgeschoteld krijgen en dat zal waarschijnlijk nog een lange tijd wel zo blijven.

Tijdens onze oefensessie in maart 2014 waren de reacties ook weer erg positief en is gevraagd om het recept te publiceren. En hoewel dit niet een gerecht is wat op de BBQ gemaakt wordt, is het toch onlosmakelijk verbonden met onze BBQ-levensstijl en hoort het gewoon in ons receptenhoekje thuis.

Hopelijk genieten jullie hier net zo van als dat wij doen!
Eet smakelijk!


Ingredi?nten
  • 125 gr. Hellmann?s Mayonaise
  • 60 gr. Suiker
  • 60 ml. Karnemelk
  • 60 ml. Halfvolle Melk
  • 25 ml. Citroensap
  • 15 ml. Dragon Azijn
  • 1/2 tl. Zout
  • 1/2 tl. Zwarte Peper
  • 300 gr. Groene Spitskool (gesneden)
  • 4 el.  Wortel (fijngesneden)
  • 2 el. Lente-ui (fijngesneden)
  • 2 el. Rode Ui (fijngesneden)


Bereiding

Zorg er voor dat de wortel heel fijn is gesneden op ongeveer rijstkorrel-formaat. Plaats alle groenten in een grote plastic bak of bij voorkeur in een 3 liter Ziplock-zak en mix deze zodat alles goed gemengd is.
Meng daarna alle ingredi?nten voor de dressing (dus alles m.u.v. de groenten) totdat er geen klontjes mayonaise meer zichtbaar zijn. Giet het mengsel nu bij de groentemix en mix alles goed door elkaar. Laat de Coleslaw nu minimaal 8 uur gekoeld rusten voordat deze opgediend wordt.
 
Lekker Danny!!
 
lekker hoor, bedankt voor het delen
 
Afgelopen zondag geproefd, een aanrader!
 
Ik ben bijna aan het einde van mijn revalidatie periode nadat ik op 15 Dec 2013 bij het maken van een coleslaw bijna een (middel)vinger top was verloren.
Dus binnenkort weer aan de bak en dan zeker deze slaw gaan testen!
 
RedFox zei:
Ik ben bijna aan het einde van mijn revalidatie periode nadat ik op 15 Dec 2013 bij het maken van een coleslaw bijna een (middel)vinger top was verloren.
Dus binnenkort weer aan de bak en dan zeker deze slaw gaan testen!
Doe je voorzichtig Geert? Anders even een metalen handschoen bestellen bij Martijn of Gerard.
 
Ziet er lekker uit, waarom geen witte kool erbij?
 
Eddeped zei:
Ziet er lekker uit, waarom geen witte kool erbij?
Omdat met groene spitskool de coleslaw veel lekkerder is :D
 
Voor degene die het recept makkelijk willen printen of in een andere dienst zoals bv. Evernote willen opslaan; het recept staat ook op onze website:
http://www.threemenbbqteam.eu/nl/leesvoer/recepten/coleslaw/

Onderaan kan je dan kiezen wat je met het recept wilt doen, waaronder mooi printen/PDF met PrintFriendly, delen op je eigen blog (is toegestaan met bronvermelding) of opslaan op een andere manier
 
Terug
Bovenaan Onderaan