BasBQ
Beef en Steak

cold smoke generator

 
 
 

maroc

Gemarineerd
Berichten
1.546
Toch maar besloten om een CSG aan te schaffen.

Waar moet ik op letten en wat is de beste aanschaf qua brandduur voor b.v het koud roken van zalm.

Alvast bedankt voor de input
 
Ik heb de ProQ CSG. Hier gaat 100gr mot in, wat goed is voor 8-10 uur rook.
Zalmzijdes rook ik met 2 vullingen, dus Max 20 uur. Meestal in het weekend, de eerste sessie 's nachts en de tweede overdag.
 
Ceriel zei:
Ik heb de ProQ CSG. Hier gaat 100gr mot in, wat goed is voor 8-10 uur rook.
Zalmzijdes rook ik met 2 vullingen, dus Max 20 uur. Meestal in het weekend, de eerste sessie 's nachts en de tweede overdag.

Is 1 vulling rook niet voldoende dan?
 
Ik gebruik normaliter ook maar 1 vulling in de standaard CSG (15X15 cm). Dat levert ergens tussen de 8 en 12 uur rook, afhankelijk van de mix en de grofheid/fijnheid ervan.
 
Precies. Die heb ik ook. Die rookt dus gemiddeld een uur of 10 op ??n volle lading. Ik doe daar al mijn koudrook werk mee.
 
Ik heb ook de CSG van proQ, prima ding! In het begin eventjes wennen met het gebruik (had er zelf te veel mot samengedrukt waardoor hij steeds uit ging), maar dat met alles denk ik. Haal hier makkelijk 10 uur mee, 11,5 uur wil ook nog wel lukken!

Verder zie ik vaak dat mensen twee keer hun zalm roken, zelf vind ik 1 run van 10 uur meer dan voldoende om hem daarna nog twee dagen in de koelkast te laten nagenieten. :)

Succes met je aankoop!
 
Bedankt allemaal voor jullie input :D
 
En met dank aan bertm is deze besteld en komt hij hopelijk dit weekend binnen :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan