BasBQ
Beef en Steak

Circa 100 kilo appelhout, en nunu?

 
 

Looney

Kooltjesharker
Berichten
222
Bij een wat oudere meneer heeft de buurman circa 100 kilo appelhout kunnen kopen. Na wat overleg dit gekocht. Het heeft 6 jaar liggen drogen en ik heb wat vragen.

Maakt het uit of het dik of dun is, kortom, kan ik alles gebruiken als rookhout?

Het idee is om met een kettingzaag en kloofbijl het hout te lijf te gaan. Is het handig het zaagsel op te vangen en te gebruiken als rookmot?

Zijn er misschien forumleden ge?nteresseerd in wat appelhout?




FfAZqQm.jpg


Goed, de prijs is ?12,50 per 3 kilo, we verkopen 10 x 3 kilo aan zoveel mogelijk mensen van het forum. Let wel, dit is excl. verzendkosten, ophalen heeft de voorkeur. Verzendkosten zijn ?7,50 t/m 9 kilo. De reden dat het geen ? 6,95 is omdat we in het dorp geen TNT servicepunt hebben en dus verderop moeten rijden met de do(o)s(zen).

Graag bestellingen via PB.

Alvast bedankt
 
Hier kan een wsm denk ik wel 10.000 uur roken 😂😂😂😂😂😂
 
De prijs is nog niet bekend, dat moet ik nog even met de buurman vastleggen. Ik woon in friesland, nabij Drachten.

Zodra ik meer weet, post ik het hier en kan het verder met PB's.
 
Das nou jammer. Ik heb net 10 kilo appelhout ontvangen..
Ziet er mooi uit. Klein choppen en lekker mee roken.
Ik denk dat je alles wel kunt gebruiken..
Succes ermee!
 
Gefeliciteerd!!
Lekker klein maken en je hebt een flinke voorraad.

Misschien kan je een deel verhakselen voor snippers? Dan heb je die ook.

Toffe foto trouwens  :D
 
Wat een prachtstukken! Jammer dat je geen stukkie bij je had afgelopen zondag  :)
 
Goed, de prijs is ?12,50 per 3 kilo, we verkopen 10 x 3 kilo aan zoveel mogelijk mensen van het forum. Let wel, dit is excl. verzendkosten, ophalen heeft de voorkeur. Verzendkosten zijn ?7,50 t/m 9 kilo. De reden dat het geen ? 6,95 is omdat we in het dorp geen TNT servicepunt hebben en dus verderop moeten rijden met de do(o)s(zen).

Graag bestellingen via PB.

 
Je zaagsel gebruiken als rookmot zou ik zeker niet doen, de grafietolie op je zaag komt ook in je zaagsel terecht, hiermee wil je vast geen BCC meer roken! :-O

Hakselen kan wel, maar dan moet je die een tot je beschikking hebben! Mooi voorraadje hout, dat zonder meer!
 
We gaan geen kettingzaag gebruiken zoals het er nu uitziet, hooguit een afkortzaag en/of handzaag om het hout in blokken te zagen. We hebben simpelweg niet de tijd en apparatuur om van al het hout chunks te maken. Een versnipperaar is een goed idee, daar kan ik wellicht wel aankomen, er zitten wat dunnere takken tussen die we om kunnen zetten in snippers.
 
Geen idee of ik het hier mag posten, maar ik heb hier 2 peren bomen staan en deze mogen ook weg.
Zou hier interesse zijn voor dit soort hout? En vooral in welke vorm?

Aangezien ik zelf een vrij grootte hakselaar heb  +/- 9cm kan ik het ook hakselen...
 
Uiteraard interesse denk ik zo :)
 
Zo, de kleinere stukjes zijn tot chunks omgeturnd, de grote blokken hebben meer werk nodig..

IMk9XiH.jpg
 
Da's een heel knap bankje geworden Looney!  ;)
 
Gewoon oud-hollands eerst op maat zagen met een electrische afkortzaag (zonder olie of smering o.i.d.) en dan inderdaad, bijl pakken en hakken maar.

De grote stukken hout worden met een electrische kettingzaag op maat gezaagd en dan met de bijl bewerkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan