BasBQ
Beef en Steak

Chunkies en overig rookhout voor weing

Toch jammer dat bij smokbbq je als klant nog belast bent met de verzendkosten en transactie kosten, dat is niet meer van deze tijd. Dit is voor sommige denk ik toch wel een drempel om er te gaan bestellen, want op deze manier a 7 euro extra trekt het de prijs vrij snel gelijk naar andere leveranciers.
Dat ligt er natuurlijk aan hoeveel je bestelt. Als je wat grotere hoeveelheden bestelt dan zijn deze kosten te verwaarlozen. En mocht je een keer in de buurt zijn dan heb je geen bijkomende kosten 😉
 
Precies dat, ik bestelde afgelopen zaterdag middag 8 kilo á 4,- plus 6,95 verzendkosten = 38,95 dat maakt 4,87 per kilo en dat blijf (zover ik heb rondgekeken) toch een hele mooie prijs 😍

Gisteren (dinsdag) het pakket binnen gekregen; mooie stukken netjes per soort verpakt in netzakjes en een gratis 500gr zak rookmot erbij dus ik ben dik tevreden ;)
 
Toch jammer dat bij smokbbq je als klant nog belast bent met de verzendkosten en transactie kosten, dat is niet meer van deze tijd. Dit is voor sommige denk ik toch wel een drempel om er te gaan bestellen, want op deze manier a 7 euro extra trekt het de prijs vrij snel gelijk naar andere leveranciers.

Dat was een bedenking die ik mij toen ook maakte. De prijzen waren mooi, maar bij bestelling kwam er idd nog die verzendkosten bij. Maar als ik dan de complete berekening maakte met bv Vuur & Rook, was ik bij hen toch nog steeds een tientje goedkoper uit en kreeg ik dan nog een zakje van 500gr rookmot erbij.
 
Dat was een bedenking die ik mij toen ook maakte. De prijzen waren mooi, maar bij bestelling kwam er idd nog die verzendkosten bij. Maar als ik dan de complete berekening maakte met bv Vuur & Rook, was ik bij hen toch nog steeds een tientje goedkoper uit en kreeg ik dan nog een zakje van 500gr rookmot erbij.

Dat is dan ook het enige voordeel. Ik vind de extra kosten voor de transactie wel behoorlijk kansloos. Dat zie je eigenlijk nergens meer en vind ook dat, dat makkelijk betaald kan worden van de producten die je koopt.
 
Dat is dan ook het enige voordeel. Ik vind de extra kosten voor de transactie wel behoorlijk kansloos. Dat zie je eigenlijk nergens meer en vind ook dat, dat makkelijk betaald kan worden van de producten die je koopt.

Ik volg u helemaal hierin. Meeste bedrijven werken met een systeem dat wanneer ge boven een bepaald bedrag gaat, de levering gratis is. En ik vermoed dat dit bij hen ook zo gaat komen. Ik heb gezien dat ze van begin dit jaar bezig zijn en vermoedelijk gaan ze hier en daar nog wat moeten gaan bijsturen.

Zelf ben ik met en in contact gekomen na een advertentie op FB. Het pakket zag er goed uit, maar ik wilde eiken whiskyvaten en hickory. Beiden hadden ze niet, maar de zoon contacteerde mij de dag daarna terug dat hij toch aan eiken whiskeyvaten was geraakt. Hickory blijkt wel een probleem te zijn. Dus zijn ze toch hard bezig om het allemaal goed te krijgen en denk wel dat ze er komen. Ik mis ook 'chips' in hun gamma.
 
In feite is het natuurlijk onzin als er gratis verzending aangeboden wordt. Verzending is namelijk niet gratis, zo ook de transactie. Als er gratis verzending aangeboden wordt, dan wordt dat in de producten doorberekend. Het is maar net waar de aanbieder voor kiest.

Voorbeeld, ze kunnen de prijs van de chunks met €1 verhogen en dan gratis verzending aanbieden vanaf €35. Dan betaal je de verzending dus alsnog in de productprijs.
 
Dat er nog niemand een opmerking heeft gemaakt over de 0,35 cent voor een ideal betaling....... dat zie je echt (bijna) nergens meer. Ook daarvoor geld natuurlijk zoals Laurens stelt; voor niets gaat de zon op en dan zal het in de prijs van het product doorberekend moeten worden ;)
 
Wat ook kan helpen is Marktplaats afstruinen naar een teler. Zo heb ik laatst behoorlijk wat hout goedkoop kunnen halen.
 
Precies dat!
Je ziet het amper meer afzonderlijk berekend worden, echter; door verzendkosten en idealbetaling afzonderlijk te rekenen hoeft het niet in de productprijs te worden gepropt .
Aan het einde van het liedje telt natuurlijk de kwaliteit en de totaalprijs...

Als ik zie dat chunks iets van 5 euro per kilo kosten, heb je die verzendkosten er wel rapjes uit als je een paar kilo besteld toch? (Of betaal ik gewoon te veel overal? )
 
Laatst bewerkt:
Dat er nog niemand een opmerking heeft gemaakt over de 0,35 cent voor een ideal betaling....... dat zie je echt (bijna) nergens meer. Ook daarvoor geld natuurlijk zoals Laurens stelt; voor niets gaat de zon op en dan zal het in de prijs van het product doorberekend moeten worden ;)

Die is al een paar keer aangehaald. Scroll maar omhoog, kosten rekenen voor betaling.
 
Wat ook kan helpen is Marktplaats afstruinen naar een teler. Zo heb ik laatst behoorlijk wat hout goedkoop kunnen halen.

Inderdaad!

Een tijdje geleden heb ik ook zo een leuk adresje gevonden in de buurt. Super kwaliteit hout, kersen/appel/peren chunks €2,- per kilo en eiken 10kilo voor €15,-.

Haal daar ook perenhout voor m’n braai.

Als ik dan hout haal dan gooi ik m’n auto meteen vol en verdeel dit dan onder m’n bbq-maten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Inderdaad!

Een tijdje geleden heb ik ook zo een leuk adresje gevonden in de buurt. Super kwaliteit hout, kersen/appel/peren chunks €2,- per kilo en eiken 10kilo voor €15,-.

Haal daar ook perenhout voor m’n braai.

Als ik dan hout haal dan gooi ik m’n auto meteen vol en verdeel dit dan onder m’n bbq-maten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gezien je uit de buurt komt.. Waar was dat?
 
Ik zag net trouwens deze advertentie op marktplaats. Kan misschien interessant zijn:

BBQ Rookhout Kersen
N.o.t.k.
Japanse sierkers, daar heb ik ook nog een hussie van liggen. De rest van de 4 kuub lig al gekloofd in het houthok 🔥

En voor de liefhebber, ik heb nog een stuk van een kilo of 50 waar mijn zaag niet goed doorheen komt voor weinig :ROFLMAO:


IMG_20200322_152330.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik volg u helemaal hierin. Meeste bedrijven werken met een systeem dat wanneer ge boven een bepaald bedrag gaat, de levering gratis is. En ik vermoed dat dit bij hen ook zo gaat komen. Ik heb gezien dat ze van begin dit jaar bezig zijn en vermoedelijk gaan ze hier en daar nog wat moeten gaan bijsturen.

Zelf ben ik met en in contact gekomen na een advertentie op FB. Het pakket zag er goed uit, maar ik wilde eiken whiskyvaten en hickory. Beiden hadden ze niet, maar de zoon contacteerde mij de dag daarna terug dat hij toch aan eiken whiskeyvaten was geraakt. Hickory blijkt wel een probleem te zijn. Dus zijn ze toch hard bezig om het allemaal goed te krijgen en denk wel dat ze er komen. Ik mis ook 'chips' in hun gamma.

Voor een dergelijke shop is het natuurlijk maar de vraag of het gaat aanslaan of ze gevonden gaan worden en hoe de afname zal zijn. Dus zoals aangegeven zullen ze met een bepaald assortiment beginnen en wellicht als het allemaal goed gaat er meer artikelen zoals chips toegevoegd gaan worden zoals whiskey dat ook is :)

In feite is het natuurlijk onzin als er gratis verzending aangeboden wordt. Verzending is namelijk niet gratis, zo ook de transactie. Als er gratis verzending aangeboden wordt, dan wordt dat in de producten doorberekend. Het is maar net waar de aanbieder voor kiest.

Voorbeeld, ze kunnen de prijs van de chunks met €1 verhogen en dan gratis verzending aanbieden vanaf €35. Dan betaal je de verzending dus alsnog in de productprijs.

Prijs verhogen is wellicht een mogelijkheid maar zoals eerder aangegeven voor een start-up is het lastig inschatten hoe goed je zaak gaat lopen en welke volumes je aan de vervoerder kan kwijt raken. Momenteel zullen ze waarschijnlijk ergens bij een PostNL punt alles handmatig afleveren en versturen. Wellicht is het in de toekomst voor hun mogelijk om met een vervoerder andere prijs afspraken te maken, waardoor ook al versturen niet gratis zal zijn dit wel een stuk rendabeler zal worden en dit niet apart hoeft te worden afgerekend bij een x bedrag.

Bij elk andere shop als je bijvoorbeeld een euro onder de verzendkosten zit gaat menig andere shopper wel zoeken naar iets waardoor je deze "extra" kosten niet hoeft te betalen en bestel je vaak nog iets meer dan je voor ogen had, wellicht werkt deze marktwerking ook voor een shop als deze ;)
 
Eerlijk vind ik dat rookhout allemaal maar gigantische duur. Logisch natuurlijk, wordt veelal kunstmatig gedroogd, gezaagd, gehakt, verpakt en moet nog vermarkt worden.
Perfect voor wie hier geen zin in heeft, maar wanneer je het niet erg vind dit zelf te hakken/zagen, koop je op marktplaats voor 40/50 euro zo een m3 appelhout of kersenhout.
 
Terug
Bovenaan Onderaan