De dag dat de kamado stond moest er iets gemaakt worden wat ik al lang wilde doen en waar ik mijn vrouw ook gelukkig mee maak want die is maf van hele gegrilde kippen. Een beer can chicken dus. Helaas zijn de foto's niet top, had even beter bij moeten lichten maar wilde ook graag de kip naar binnen werken
Kip in de olijfolie, rub van PitmasterX en een paar stukken kersenhout. Pak em beet een uur op 180, filet temp op ca 80 graden, iets doorgeschoten maar niets van te merken. Lekkerste kipje ooit.
Voor:
Na:
Left-overs:
Volgende dag even iets snellers doen, een bavette met een house-style chimichurri. Het vlees slechts van peper en zout voorzien. Ca 4m iedere zijde op pak-em beet 250 graden volgens de dome-meter. Verder niet gemeten, eraf, even onder folie en meteen aan tafel!
Eerst even de puntpaprika zwart blaken, die kan dan alvast de saus in:
Past er maar net op, nogthans een XL kamado gehaald..:
Na:
Ietsie pietsie te lang op de dunne stukken maar finger licking good:
Weekendje later, voor een iets groter gezelschap meteen maar twee BCC's gemaakt
:

Voor:
Na:
Left-overs:
Volgende dag even iets snellers doen, een bavette met een house-style chimichurri. Het vlees slechts van peper en zout voorzien. Ca 4m iedere zijde op pak-em beet 250 graden volgens de dome-meter. Verder niet gemeten, eraf, even onder folie en meteen aan tafel!
Eerst even de puntpaprika zwart blaken, die kan dan alvast de saus in:
Past er maar net op, nogthans een XL kamado gehaald..:
Na:
Ietsie pietsie te lang op de dunne stukken maar finger licking good:
Weekendje later, voor een iets groter gezelschap meteen maar twee BCC's gemaakt