BasBQ
Beef en Steak

Chorizo & gamba quesadilla's

 
 

Freek92

Vuurmaker
Berichten
90
Vandaag een leuk high & fast gerechtje gemaakt met mijn nieuwe Pizzasteen (van de Lidl )
Het gerecht komt uit Smokey goodness 2, en het hier en daar wat aangepast.

Eerst begon ik met het aanzetten van de chorizo, uien en gamba's(met cajun kruiden) in de gietijzeren pan. (Ook van de Lidl)

111182b9399e2ae8a8fe491ac3a21bf3.jpg


Vervolgens de tortilla opbouwen met chorizo, gamba's, uien geraspte chedder kaas, limoen rasp en bladpeterselie. Tortilla erop en goed aandrukken.
d751d3544fd05960d4a53b5e2ebdd6d5.jpg

Dit ging zo een 3 minuten per kant op de voorverwarmde pizza steen. Dit bleek iets te lang te zijn dus de overige drie quesadilla's heb ik na 2 minuten gedraaid.
dcecd51c38d628a01096a9c8e76071d5.jpg

7f28be63fa3e95d23c78349d34db475b.jpg

fa6240d5ecff9c61d2b283113de6383f.jpg


Dit hebben we samen gegeten met wat veldsla en een Argentijnse salsa van klein gesneden tomaat, ui, rode paprika, knoflook, witte balsamico azijn, peper, zout en verse oregano.

14e8291c730b5a204b5169c921ba9679.jpg


Het was heerlijk en zeker voor herhaling vatbaar. Alleen, hoe maak je de pizza steen schoon en heeft er iemand toevallig ervaring met een soortgelijke steen voor de WGA. Dit lijkt me een fantastische gerecht voor op de camping deze zomer.

Cheers,

Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk

 
Ai Caramba, lekker hoor!

Ik heb een mooi dicht grillplaatje / teppan dinges via grillrost.de voor mijn WGA maar met dik alufolie moet het ook wel werken!
 
Dat ziet er goed uit. Pizzasteen gewoon afvegen, verder geen zorgen in maken.
 
Normaal ben ik niet zo van de Chorizo maar dit zou ik best wel eens willen proberen, ziet er zo lekker uit ;)
 
Dit ziet er lekker uit moet mijn pizzasteen toch maar eens gaan gebruiken  :D
 
@sander72 ziet er inderdaad wel leuk uit dat gietijzer en de grillplaten voor de WGA. Misschien eens over nadenken.😀Eerst een keer proberen met wat aluminium folie.
 
Dat ziet er zeer smakelijk uit.
 
Ik zie steeds meer redenen om een pizzasteen te gaan kopen
Lekker hapje.
 
Ziet er lekker uit! Moet wel gesmaakt hebben :)

Ik leg een quesedilla altijd direct op het rooster boven de kolen. Kunnen ze best hebben als je de temperatuur een beetje fatsoenlijk houdt (175-200).
 
@b.asv daar heb ik ook nog even over nagedacht. Maar heb je dan geen problemen met het omdraaien? Dat je er niet goed onder kan je spatel.
 
Freek92 zei:
@b.asv daar heb ik ook nog even over nagedacht. Maar heb je dan geen problemen met het omdraaien? Dat je er niet goed onder kan je spatel.

Heb ik geen last van gehad. Voordeel is dat zo'n tortilla een beetje hard wordt door het verhitten waardoor je hem eenvoudig kan draaien. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan