BasBQ
Beef en Steak

Choripan

 
 
 

rsoeteman

Gemarineerd
Berichten
1.831
Hallo BBQ vrienden,

Afgelopen vrijdag was het weer tijd voor de jaarlijkse bedrijfs BBQ waar ik al eens eerder over schreef. Toen dit eerder dit jaar bekend werd gilde 1 van de huurders hier in het pand direct "Dan gaan we Choripan maken, Argentijns streedfood is dat". Op 1 of andere manier had ze dit zo hard gezegd dat ik het op heel veel blogs en youtube filmpjes zag terugkomen. Maar eigenlijk is het een speciale Chorizoworst op een broodje (Ciabatta) met Chimichurri .

Vrijdag hadden we dit gemaakt maar daar zijn uiteraard weer eens geen foto's van. Maar we hadden nog een paar pakjes worst over dus mocht ik het gisteren thuis nog eens maken.

We hadden lekkere Ciabatta's gehaald en die mochten even op het rooster getoast worden.
20230903_182338.jpg


Bij de meat boys hadden we deze worsten besteld. Ik wilde aanvankelijk andere worsten halen maar dat was volgens de kenner niet goed. Laat ik het zo zeggen dat we een aantal overlegjes hebben gehad voordat de goede worst bepaald was......
20230903_182920.jpg


Deze mochten ook even op het rooster, eerst indirect om te garen en later nog even lekker grillen.
20230903_185855.jpg


Die worsten waren aardig vet dus er kwam lekker wat rook van af, sorry buuf.
20230903_190420.jpg


Vervolgens snijd je de worst open en grill je de binnenkant ook nog even.

20230903_191445.jpg


Dan lekker op een aan beide kanten met Chimichurri besmeerde Ciabata en heb je een heerlijk broodje gemaakt. Wat overigens wel grappig was dat we vrijdag Chimichurri met tomaten hadden en dat was toch wel verassend lekker, De Chimichurri van gisteren had dit niet en ik vond het een gemis, Dus volgende keer gaat er zeker tomaat doorheen.

20230903_191739.jpg


Bedankt weer voor het kijken!
 
Lekker!

Deze staat al een tijdje op de lijst om ook eens te maken, toch maar eens werk van maken.
 
Lekker!

Deze staat al een tijdje op de lijst om ook eens te maken, toch maar eens werk van maken.
Ga je geen spijt van krijgen, alles gasten vonden het top en gisteren thuis ook.
 
Niets mis mee.
Schuif maar door. Lekker voor het ontbijt.
 
Lijkt me wel wat voor de lunch! :cool:
 
Terug
Bovenaan Onderaan