Lieve vuurvriendjes.
Ook al was mijn BBQ behoefte wel verzadigd na het maken van Zeeuws spek, wilden we vandaag toch even mee doen met de fotowedstrijd. Ergens deze maand stond ik koffie te maken, en zei ik tegen mn vriendin: we hebben met Pasen van croissantdeeg een lekker hapje gemaakt. Croissantdeeg ingesmeerd met blauwe bessen jam en gesneden blauwe bessen om ze op te rollen, kleine rolletjes gesneden, rechtop in een bak en dan in de oven...
Wat als we dat nou doen met chocolade?
Twee ogen begonnen te glinsteren op de bank. Ik wist dat ik goed zat.. vriendin: "moeten we dan het zelf maken?" En zo gingen we verder..
Cinnamon Rolls.. dat was 'm. Maar dan met chocolade.. "Nee, Nutella!" Oke, top.
We vonden in het recent gekochte BBQ magazine een recept voor Cinnamon Rolls en hebben het deeg recept daarvan gebruikt.
Alle ingrediรซnten klaar gezet:
Kneden voor 5 minuten, chef houdt de klok;
Deegje klaar, laten rijzen op een warme plek;
Na een uur rijzen heb ik hem wat plat gekneed om in te smeren met Nutella.
We hebben het over een chocolade thema dus ook wat klein gesneden witte chocolade eroverheen gestrooid.
Opherold en in plakken gesneden.
Skillet gepakt, bakpapier erin en de rolletjes erop gezet en nog even laten rijzen terwijl ik de Weber aan heb gestoken. Onderweg naar de Weber van een graad of 200.
Volgens het recept een kwartiertje op 200. Dat is niet echt gelukt, maar het is klaar als het klaar is he
Gewacht tot ze mooi bruin waren van boven.
En dat waren ze geworden:
Een voorproefje van de foto, maar de wedstrijd foto stuur ik maandag in, die staat op m'n camera en is te groot voor t forum.
Edit: hier de wedstrijd foto. (foto vervangen)
Bedankt voor t lezen !
Ook al was mijn BBQ behoefte wel verzadigd na het maken van Zeeuws spek, wilden we vandaag toch even mee doen met de fotowedstrijd. Ergens deze maand stond ik koffie te maken, en zei ik tegen mn vriendin: we hebben met Pasen van croissantdeeg een lekker hapje gemaakt. Croissantdeeg ingesmeerd met blauwe bessen jam en gesneden blauwe bessen om ze op te rollen, kleine rolletjes gesneden, rechtop in een bak en dan in de oven...
Wat als we dat nou doen met chocolade?
Twee ogen begonnen te glinsteren op de bank. Ik wist dat ik goed zat.. vriendin: "moeten we dan het zelf maken?" En zo gingen we verder..
Cinnamon Rolls.. dat was 'm. Maar dan met chocolade.. "Nee, Nutella!" Oke, top.
We vonden in het recent gekochte BBQ magazine een recept voor Cinnamon Rolls en hebben het deeg recept daarvan gebruikt.
Alle ingrediรซnten klaar gezet:
Kneden voor 5 minuten, chef houdt de klok;
Deegje klaar, laten rijzen op een warme plek;
Na een uur rijzen heb ik hem wat plat gekneed om in te smeren met Nutella.
We hebben het over een chocolade thema dus ook wat klein gesneden witte chocolade eroverheen gestrooid.
Opherold en in plakken gesneden.
Skillet gepakt, bakpapier erin en de rolletjes erop gezet en nog even laten rijzen terwijl ik de Weber aan heb gestoken. Onderweg naar de Weber van een graad of 200.
Volgens het recept een kwartiertje op 200. Dat is niet echt gelukt, maar het is klaar als het klaar is he
Gewacht tot ze mooi bruin waren van boven.
En dat waren ze geworden:
Edit: hier de wedstrijd foto. (foto vervangen)
Bedankt voor t lezen !
Laatst bewerkt: