BasBQ
Beef en Steak

Chocolate chip cookies

 

Spetterlap

Tondelzoeker
Berichten
9
Onlangs de eerste pizzasteen die ik ooit bij de Action kocht vervangen door die van Kamado Joe. Ik heb 'm ingewijd met pizza's. Geweldig. Helaas geen foto's van, maar daar staan genoeg goede recepten van op het forum.

Volgende ochtend maar weer gaan zoeken wat we nog meer met de steen konden doen en een recept van chocolate chip cookies gevonden op de website van BGE. (link) Met een zwangere vrouw en dochter van 2 jaar komt er toch wel wat minder vlees van de bbq. Dit recept konden we allemaal eten, dus aan de slag! Alle ingrediënten lagen al in de voorraadkast, scheelt ook ;-)

Het recept is goed voor 2 rollen met ieder ongeveer 12 cookies. Bij de eerste batch is de steen denk ik toch iets te warm geworden (gaat er koud op), want de bodem vond ik wat aan de donkere kant. Bij de tweede batch heb ik 180 ipv 210 graden aangehouden, die waren perfect.

IMG_1173.jpeg

IMG_1180.jpeg
 
Mooie koekkies geworden
Ziet er ook leuk uit zo
 
Heel mooi. Voor koekjes zou ik geen pizzasteen gebruiken. Probleem is tot hoe warm laat je de steen opwarmen. Beter een klein bakplaatje op het rooster leggen, net als je in een oven zou doen.
 
heerlijk. koekjes zien er goed uit
zo wil ik ook wel zwanger zijn :unsure:
 
Mm, leuk idee! Zoet er lekker uit. Ga ik ook nog eens proberen 👌🏻
 
Die zien er zalig uit... ik accepteer deze cookies graag!
 
Ik heb ook al eens die American chocolate cookies gemaakt. Man wat is dat lekker van de BBQ. Helemaal bij een bak zwarte koffie uit de espresso machine. Kleine hint BBQ smaak er bij. Bij het zien van jou plaatjes krijg ik direct zin om ze weer te maken :cool:
 
Terug
Bovenaan Onderaan