BasBQ
Beef en Steak

Chipotle in Adobo saus

 
 
 
 

A3aan84

Pitmaster
Berichten
526
Foto-CLKLAL4J-D.jpg


Chipoltle in Adobo saus

Heb zelf een Chipotle in Adobo saus gemaakt. Het is een samenstelling van meerdere recepten die ik heb gevonden op google dan wel youtube. Vond sommige wat te complex voor een pittige saus en andere weer te simpel. Dus ben zelf aan de slag gegaan. De Chipotles zelf heb ik besteld bij westlandpeppers. De rest was te vinden in de supermarkt.

Smaak

Licht pittige tomaten/groente saus met een zuurtje. Dit was na vier dagen en alleen de saus. Let wel! Na het uithalen en fijn hakken van de pepers met wat saus ZEER pittig.

Foto-WS4HPICQ-D.jpg


Ingredi?nten

30        Chipotle pepers
0,5        Kleine winterpeen
2          Stengels selderij
1          Tomaat
1          Middel grote ui
3          Tenen knoflook
300 ml.  Water
100 ml.  Olijfolie
250 ml.  Wittewijn
300 ml.  ketchup 
2    tl.  Rozemarijn
2    tl.  Tijm
1    tl.  Zout

( 2 eetl. verse of diepvries peterselie) Deze ben ik vergeten omdat ik dit na de foto weer in de vriezer heb gelegd.

Bereidingswijze

Kook wat water in de waterkoker en giet dit over de chipotle's en laat dit 15 min. staan.
Foto-BZKXSK7N-D.jpg


Snij alle groente fijn.

Fruit de peen, selderij, knoflook , ui, rozemarijn en tijm in de olijfolie samen met het zout.

Foto-RDZA3YDP-D.jpg


Blus dit af met de wittewijn en voeg de tomaat en water toe. Kook het geheel tot alles helemaal gaar is. En blender het tot een egale massa.
Let op als je nooit iets warms heb geblenderd. Doe er niet teveel in en zorg dat die goed dicht blijft met een theedoek erover. anders zit het tegen het plafond.

Foto-AZNVFYIH-D.jpg


Doe het geheel terug in de pan en voeg de tomatenketchup, peterselie(die ik ben vergeten) en afgegoten Chipotle's toe.

Foto-WKQTUJV8-D.jpg


Kook dit nog 15 min. Zachtjes. Ik heb dit in weckpotten gedaan zodat ik het lang kan bewaren.

Foto-CXBQ78QT-D.jpg

 
lijkt me een lekkere pittige saus,
bedankt voor het delen
 
Bedankt voor het delen! Zat er trouwens een rooksmaak aan de chipotles? De laatste keer waren het gewoon gedroogde rode jalape?o's, geen spoortje rook te bekennen en dat is nou juist wat het zo lekker maakt, sterker dat is wat het chipotles maakt :)
 
Nee, niet echt. Vond het zelf ook tegen vallen omdat ik gelezen had dat ze normaal gerookt en gedroogd worden. Volgende keer maar zelf doen of ergens anders goede vinden. Maar ze zijn wel goed pittig.
 
Dat PITTIG geloof ik meteen, maar daar houd ik dan ook wel van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan