BasBQ
Beef en Steak

chip feeder meerwaarde of via asla ook prima

BBkju

Tondelzoeker
Berichten
15
Ben ik weer. Nu met een vraag over de chipfeeder.
Ik ben op zoek naar een nieuwe kamado. Nu zie ik versies met een chipfeeder en met een asla waar ook diezelfde chips in kunnen.
Hoe is jullie ervaring en hebben jullie voorkeur of is het verschil minimaal?
 
Ik wilde ook het liefste een chipfeeder.
Toch een KJ 1 gekocht en de chipfeeder nog niet gemist ;)
 
Beter in een kamado chunks gebruiken zoals Stijn aanhaalt. Chips is erop en woef, weg. Ik gebruik zelf enkel chips als ik eens mergpijpjes maak die maar 20 min erop liggen. En ook op de gasBBQ, maar dan zitten ze in een smokerbox.

Die chipfeeder is een leuke sales-item. Niet direct ervaring met zo een chipfeeder, maar volgens mij moet je er dan continu bijvullen :ROFLMAO:
 
Ik gebruik ook chunks die ik in de asla leg. ik merk dat de rook minder intens is als direct in het vuur. wellicht omdat de rook door het vuur moet? Een geniaal idee wat ik tijdens een podcast van @noskos en @NasQ gehoord heb.
 
Voor mij geen meerwaarde. Gebruik chunks in de BGE en soms chips in een rookenvelop.
 
Beetje zelfde laken een pak als de rest. Gebruik eigenlijk alleen chunks
 
Ik zou de chip feeder als laatste meenemen in je overweging voor het aanschaffen van een kamado. Grilloppervlak, garantie, D&C-systeem lijken mij een stuk belangrijker.

Een kolenmand kan ook handig zijn als je bijvoorbeeld maar de helft wilt gebruiken icm een spit.

Verstuurd vanaf mijn CPH2065 met Tapatalk
 
Dank je wel allemaal. Dit maakt de keuze ruimer. Wel fijn dat ik nu meer keuze heb. We gaan weer verder met de zoektocht...
 
Meer keuze kan ook een nadeel zijn. Twijfel, twijfel, twijfel.
ja inderdaad. Heb keuze waarschijnlijk al beperkt tot Monolith classic 2.0 - Ig grill Large - Basterd urban Large complete.
Echter kan dit over een uur alweer helemaal anders zijn...
 
Monolith geen ervaring mee. Maar goede ervaring met Bastard support, wat me een gratis stand voor m’n compact heeft opgeleverd. (discrepantie in info op website vs geleverd product)
En als kwaliteit van de Large het zelfde is als m’n Urban compact, dan zit dat wel goed.

The Urban kleur vind ik geweldig, past goed bij een kamado. (Krijgt er ook een beetje lak bij om evt toekomstige beschadigingen te herstellen)
Klein nadeeltje van de Urban kleur.. Het oppervlak is erg ruw wat schoonmaken iets lastiger maakt. Vochtige keukenrol gat er op kapot. Maar ik zou het zo weer nemen. Ziet er stukken beter uit dan m’n lelijke grote rode monster de Kamado Joe Big Joe III.
 
Terug
Bovenaan Onderaan