BasBQ
Beef en Steak

Chiliflakes

 
 
 

Paddy

Stoker
Berichten
273
Laatst 1 peper nodig voor in de guacamole, maar de winkel verkocht ze alleen in pakketjes van 5. Mijn vrouw houdt niet van al te pittig eten, daarom van de resterende pepers vandaag chili flakes gemaakt met een beetje rookhout op de Q.
Na zo’n 6 uurtjes waren ze klaar.

725AA126-7840-438F-A910-16A517719BAD.jpeg


Halverwege even spieken.
47E41CCE-D84B-49E9-B8E9-BF3988B0EBF9.jpeg

3BCF7C5D-5487-4118-A6CA-55E2F03B5C00.jpeg

FCEF7435-5394-41DB-9800-EA4752F0375B.jpeg
 
Wat een goed idee! Gaan we hier ook doen, thanks! 😍
 
Top idee.
Ik prop het surplus aan pepers altijd in de diepvries.

Hoe ga je dit bewaren?
 
Goed idee!
Op welke temperatuur heb je dat gedaan? Lijkt me dat je eigenlijk niet boven de 100°C uit wil komen omdat je ze dan gewoon gaat garen.
 
Goed idee!
Op welke temperatuur heb je dat gedaan? Lijkt me dat je eigenlijk niet boven de 100°C uit wil komen omdat je ze dan gewoon gaat garen.

Hoe lager hoe beter is het devies geloof ik. Op de kamado lukt het best goed op 70 - 90 graden. Lager is nog beter. Als de temperatuur te hoog is of het te lang duurt, dan verbrandt het. En dan is de smaak niet lekker meer.
Wij hebben thuis ook een droogoven, dan kun je de pepers drogen op 40 C. Maar dan mis je de rooksmaak. En die maakt het nou juist zo lekker.

Voor rookhout heb ik beuken en hickory gebruikt.
@noskos heeft er op zijn site ook een stukje over geschreven.
 
Ideaal om de smoketube nog wat meer te testen, ga ik ook eens proberen hier.
 
Goed idee!
Op welke temperatuur heb je dat gedaan? Lijkt me dat je eigenlijk niet boven de 100°C uit wil komen omdat je ze dan gewoon gaat garen.

Anders is koud roken en vervolgens drogen in een oven of voedseldroger bij 40°C misschien een idee?
 
Goeie oplossing voor de extra pepers
 
Terug
Bovenaan Onderaan