BasBQ
Beef en Steak

Chili con carne

 
 

Carlijn

Sprokkelaar
Berichten
32
Voor de tweede keer iets zelf op bbq gemaakt en wel in de dutch oven. Heerlijke Chili con carne.
Eerst begonnen om alles te snijden en voor te bereiden.
52D2E92A-2147-437D-9B86-C522D8EDD185.jpeg

Bbq met de dutch oven verhit en toen kon het bbq’en beginnen. Eerst het gehakt rul gebakken.
2CEF33D2-E3C8-4210-B288-3757526C900C.jpeg

Vervolgens de ui aangefruit.
51AF13FA-BAD0-4608-88C4-790A6EF30175.jpeg

Toen mocht de paprika, rode peper, knoflook en chorizo erbij.
C17ED063-1887-44CB-A348-849EDFE1ECC2.jpeg

BB98DEB0-C5A9-436B-93B6-3E2FA1295527.jpeg

Nu de tomatenpuree even mee laten bakken en vervolgens de gepelde tomaten en water erbij en dit een half uurtje laten pruttelen.
BD03F64B-85C9-4ACE-9AF1-C5CB6EBE14F7.jpeg

Als laatste mochten de bruine bonen en kidneybonen erbij. Na dit nog een kwartiertje te hebben laten pruttelen konden we lekker gaan eten.

Heerlijke Chili con carne met taco’s 🌮 en Nacho chips!!
B31D00EE-2F2B-436F-A9CB-1BF020C08918.jpeg
 
Heerlijke maaltijd.
 
Heerlijk gerecht. Is hier al weer veel te lang geleden dat ik het gemaakt heb. Ik rook vaak de ingrediënten eerst even kort. dit om iets meer BBQ toe te voegen aan het geheel. Maar zo te zien hebben jullie ook heerlijk gegeten. top
 
Heerlijk! 😋😋

(Weer een goeie reden waarom wij meerdere bbqs hebben) (jij op de weber, ik op de big Joe) 😉
 
Mooi gemaakt. Goede mise en place van de ingredienten.
Ik had zo aan willen schuiven.. 😋

Vraegske; Had je de DO in het GBS rooster geplaatst?
Tipje; Als je de ketel op het rooster plaatst en twee heat zone's maakt kan je met de ketel schuiven en een beetje met de temperatuur spelen bij bv stoven en garen..
Tipje 2; Chili con carne is ook prima te maken van riblappen. Alleen ben je dan een paar uur langer onderweg.
 
Zo hee, schuif maar door
Dat ziet er geweldig lekker uit zeg

Wat bram zegt doe ik ook, ff wat rooksmaak toevoegen
 
Lekker hoor had ik gelust 😋
 
Lekker 😋
 
Ziet er lekker uit! Doe mij ook maar een bordje.
 
Mooi gemaakt. Goede mise en place van de ingredienten.
Ik had zo aan willen schuiven.. 😋

Vraegske; Had je de DO in het GBS rooster geplaatst?
Tipje; Als je de ketel op het rooster plaatst en twee heat zone's maakt kan je met de ketel schuiven en een beetje met de temperatuur spelen bij bv stoven en garen..
Tipje 2; Chili con carne is ook prima te maken van riblappen. Alleen ben je dan een paar uur langer onderweg.
Heb hem inderdaad in het Gbs rooster geplaatst zodat hij steviger stond. Onze dutch oven heeft pootjes dus is ook niet anders mogelijk. Maar toen ik minder hitte wilde heb ik de kolen naar de zijkant geschoven.

riblappen ga ik zeker eens proberen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan