Aan de hand van mijn verslaving voor Chili Cheese Nuggets van de Burger King ben ik nu bezig om ze zelf te maken. Waarom moeilijk doen als er internet is dus eerst even een Google eraan gewaagd en dan kom je uit op dit verslag van de site "Keukenliefde". Aangezien ik niet weet of deze site lang blijft bestaan (en ik de ingredienten wat heb aangepast) zal ik hier het recept en werkwijze nogmaals noemen:
Ingredi?nten oorspronkelijk recept:
Mijn variatie:
Voor het paneren
Paar el bloem
2 eieren, losgeklopt
Paar el panko (Japans broodkruim)
Verder nodig
Klein vierkant schaaltje, vershoudfolie
Bereiding
Smelt op niet te hoog vuur de boter en roer de bloem erdoor.
Bak een minuut mee zodat de bloem kan garen. Giet al roerend de koude melk erbij en roer net zolang totdat je een dikke, gladde saus hebt. Is hij niet dik genoeg? Voeg dan nog wat bloem toe zoals ik ook heb gedaan bij mijn variate. Voeg de kaas toe en laat smelten.
Breng de saus op smaak met zout en peper en zet het vuur uit. Verwijder de zaadlijsten uit de jalapeno?s en snijd ze in kleine stukjes; roer door de kaassaus.
- shit, zout en peper vergeten! -
Vet het vierkante schaaltje in met wat boter en bekleed met vershoudfolie. Giet de kaassaus in het schaaltje en dek af met het overlappende folie. Ik had zo veel dat ik het op een bakplaat moest doen
Laat afkoelen en laat daarna helemaal koud worden in de koelkast. Daar staat het nu sinds gisteren avond, update volgt zodra ik er nuggets van gemaakt heb.
Ingredi?nten oorspronkelijk recept:
- 25g boter
- 25 g bloem
- 185g geraspte kaas
- 200 ml melk
- 2 ? 3 jalapeno pepers
Mijn variatie:
- 75g boter
- ~125g bloem (ik vind dat je met 75 gram bloem nog teveel pap had en niet de dikke saus die je zou moeten hebben volgens het recept)
- 600g geraspte kaas (2 zakjes 'pittige kaas' van de appie + 1 zakje 'Mozerella' voor smeuigheid)
- 600 ml melk
- 6 jalapeno pepers
Voor het paneren
Paar el bloem
2 eieren, losgeklopt
Paar el panko (Japans broodkruim)
Verder nodig
Klein vierkant schaaltje, vershoudfolie
Bereiding
Smelt op niet te hoog vuur de boter en roer de bloem erdoor.

Bak een minuut mee zodat de bloem kan garen. Giet al roerend de koude melk erbij en roer net zolang totdat je een dikke, gladde saus hebt. Is hij niet dik genoeg? Voeg dan nog wat bloem toe zoals ik ook heb gedaan bij mijn variate. Voeg de kaas toe en laat smelten.

Breng de saus op smaak met zout en peper en zet het vuur uit. Verwijder de zaadlijsten uit de jalapeno?s en snijd ze in kleine stukjes; roer door de kaassaus.
- shit, zout en peper vergeten! -

Vet het vierkante schaaltje in met wat boter en bekleed met vershoudfolie. Giet de kaassaus in het schaaltje en dek af met het overlappende folie. Ik had zo veel dat ik het op een bakplaat moest doen

Laat afkoelen en laat daarna helemaal koud worden in de koelkast. Daar staat het nu sinds gisteren avond, update volgt zodra ik er nuggets van gemaakt heb.