BasBQ
Beef en Steak

Chili BBQ spareribs

 
 
 
 

Freek

Vuurmaker
Berichten
87
Na de pulled pork gisteren vandaag spareribs klaargemaakt volgens de 3-2-1 methode.
Afgelakt met een mixje van honing en hot and spicy chilisaus.
Wel eerder aan de zoete als aan de pittige kant, voor meer pit zal er denk ik meer scherpte in de rub moeten.
Maar ze smaakte echt super goed 😋.

Lekker BBQ weekendje zo.

IMG_0632.jpeg


IMG_0634.jpeg


IMG_0635.jpeg
 
Mooi kleurtje hoor

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Mijn ervaring is overigens wel dat je met de pittigheid in de aflak saus de meeste sturing hebt.
In de rub vindt ik het lastig.
Ik weet niet hoe anderen dat zien?
 
Mijn ervaring is overigens wel dat je met de pittigheid in de aflak saus de meeste sturing hebt.
In de rub vindt ik het lastig.
Ik weet niet hoe anderen dat zien?
Heb het niet met Spareribs geprobeerd, maar wel een hele tijd geleden de Smokey Chicken Sandwhich van Jordt Althuijzen gemaakt.

Had toen de chilipoeder in de rub vervangen door cayennepeper en dan ondanks dat ik wat minder had gebruikt, was het erg pittig. Dus denk dat je met cayennepeper heel goed de pittigheid kunt bepalen voor vlees.
 
Dat is juist mijn punt :) .
Pepers / capsaïcine die je verwarmt icm vettigheid / olie kan wel eens pittiger worden dan je verwacht.
Capsaïcine lost veel beter op in vet en breekt niet af door warmte .
Heb me daar met een pannetje tomatensoep weleens lelijk in vergist 😅
Bij het aflakken veranderd er daarna veel minder aan.
 
Heb het niet met Spareribs geprobeerd, maar wel een hele tijd geleden de Smokey Chicken Sandwhich van Jordt Althuijzen gemaakt.

Had toen de chilipoeder in de rub vervangen door cayennepeper en dan ondanks dat ik wat minder had gebruikt, was het erg pittig. Dus denk dat je met cayennepeper heel goed de pittigheid kunt bepalen voor vlees.

Als je chilipoeder en cayennepeper omwisselt zul je inderdaad wat extra water op tafel moeten zetten.

Cayennepeper is veel heter/scherper dan chili.
 
Ja kwam er later achter dat chilipoeder cayennepeper aangelengd met andere smaakmakers is
 
Terug
Bovenaan Onderaan