BasBQ
Beef en Steak

Chicken wings

 
 

W3b3r-Bokx

Sprokkelaar
Berichten
30
Chicken wings op de master touch premium gemaakt. Smaakte goed 😋, alleen vond ik het velletje net iets te taai, iemand een idee hoe dat volgende keer te voorkomen?

1000016413.jpg


1000016415.jpg


1000016414.jpg
 
Taai als in rubberig?
Mischien aan het einde de temp eventjes stevig verhogen dan.
Dat word ook aangeraden bij een heel kippetje
 
Taai als in rubberig?
Mischien aan het einde de temp eventjes stevig verhogen dan.
Dat word ook aangeraden bij een heel kippetje
Nee niet rubberig maar dat je net ff iets meer moeite moet doen om het los te krijgen. Maar inderdaad misschien wel even verhogen op het einde goeie tip!
 
Laatst paar minuutjes direct boven de kolen en dan kan zelfs een krokant velletje krijgen.
 
Zoals de rest ook al zegt..temperatuur even flink opstoken.
 
Volgens mij heeft Noskos op zijn site daar wel een prima receptje voor, waarbij de vleugeltjes worden bestrooid met Baking soda. Knapperig velletje is dan bijna gegarandeerd.
 
ik weet niet wat je temperatuur was, maar ik maak ze meestal rond de 160 a 180, met maar een heel klein beetje rook.
bij mij zijn ze dan meestal ook wel goed. ook doe ik ze een paar uu r van te voren on afgedekt in de koelkast dan kan alles alvast een beetje drogen
 
Vleugels zien er wel shiny uit.


Volgens mij heeft Noskos op zijn site daar wel een prima receptje voor, waarbij de vleugeltjes worden bestrooid met Baking soda. Knapperig velletje is dan bijna gegarandeerd.

Baking soda werkt alleen in de voorbereiding om het vel te drogen.
Je moet het er namelijk weer afspoelen voor de bereiding anders wordt de smaak nadelig beinvloed (metaalachtig)

Zoals Frits zegt +1
 
Ik doe ze tegenwoordig op 225 graden indirect voor zo'n 25 minuten en heb zonder kunstgrepen altijd een lekker knapperig velletje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan