Beste bbq collega's
Chicken Wings, het onderwerp van de fotowedstrijd deze maand.
Wat een goede keuze, want wie lust er nu geen chickenwings? En ook nog eens een zeer toegankelijk gerecht met heel veel varianten, en daardoor waarschijnlijk heel veel inzendingen deze maand. Dus: No excuses om niet mee te doen.
Chickenwings zijn ideaal bij een lekker glas bier, en dat alles past weer perfect bij het kijken van een F1 race.
Kortom: vandaag chickenwings gemaakt voor bij de race.
Gekozen voor Flieber style, naar het recept van @Jet . Toen ik dit recept zag wist ik meteen: deze MOET gemaakt worden en als het dan ook nog eens het onderwerp voor de fotowedstrijd chickenwings is, dan is het allemaal niet meer zo moeilijk. 1+1=2
Het recept:
www.bbqgenootschap.nl
Wat hieraan is toegevoegd, is een restantje rub, gemengd door de mayo, kaas en panko.
Ook hier is panko favoriet en de wings zijn bij een turkse winkel gekocht. (heeft vanaf nu onze sterke voorkeur, tjonge, wat zijn die lekker mals)
Moest nog wel ff de "elleboogjes" breken, maar dat was meteen een mooie les anatomie voor onze dochter die geholpen heeft
Toen ze op het rooster lagen heb ik er nog ff een beetje keukenzout overheen gestrooid en dat is erg goed uitgepakt.
De pic's
Voor de anatomie-les
Na de anatomie les
Ondertussen was dochterlief kaas aan het raspen en vervolgens alles te mengen
Nogmaals door de panko
En hatseflats, op het rooster
Ondertussen ff snel wat Alabama White Sauce gemaakt (een favoriete dipsaus hier in huis)
Om ook hier weer eens een twist aan te geven, een klein kneepje agave siroop toegevoegd. Aanradertje
De ingredienten:
Op het laatst besloten om in en deel van de White Sauce een "swirl" van chilisaus toe te voegen, zie eindfoto's
En, na ongeveer 45 minuten
Toch maar ff snel eentje testen
OMG!!!!!! Wat zijn deze waanzinnig lekker zeg.
En dan een mooi bordje opmaken voor de foto en klaarzetten voor de race.
Iedereen, maar dan ook iedereen moet deze eens proberen.
Wat zijn deze waanzinnig lekker zeg. Zeker in combinatie met:
Nu vonden we het vlees, de kwaliteit van de kipvleugels, ook ontzettend goed. Ik weet waar voortaan de chickenwings gekocht worden
Dank voor het kijken
Rick
@Jet : goed bewaren, dit soort fliebertjes. Zijn kleine juweeltjes.
Chicken Wings, het onderwerp van de fotowedstrijd deze maand.
Wat een goede keuze, want wie lust er nu geen chickenwings? En ook nog eens een zeer toegankelijk gerecht met heel veel varianten, en daardoor waarschijnlijk heel veel inzendingen deze maand. Dus: No excuses om niet mee te doen.
Chickenwings zijn ideaal bij een lekker glas bier, en dat alles past weer perfect bij het kijken van een F1 race.
Kortom: vandaag chickenwings gemaakt voor bij de race.
Gekozen voor Flieber style, naar het recept van @Jet . Toen ik dit recept zag wist ik meteen: deze MOET gemaakt worden en als het dan ook nog eens het onderwerp voor de fotowedstrijd chickenwings is, dan is het allemaal niet meer zo moeilijk. 1+1=2
Het recept:
Kiplekker Kippetje (kluifjes)
Weer een gevalletje oud recept. Ooit bij een pot Calvé Mayonaise zat zo'n opgevouwen fliebertje op het dekseltje geplakt. Normaal gesproken verdwijnen die in de prullenbak, maar deze keer eens bekeken wat Calvé mij te bieden had. Daar zag ik dit recept, Kip met Mayonaise, wie verzint dat, maar...

Wat hieraan is toegevoegd, is een restantje rub, gemengd door de mayo, kaas en panko.
Ook hier is panko favoriet en de wings zijn bij een turkse winkel gekocht. (heeft vanaf nu onze sterke voorkeur, tjonge, wat zijn die lekker mals)
Moest nog wel ff de "elleboogjes" breken, maar dat was meteen een mooie les anatomie voor onze dochter die geholpen heeft

Toen ze op het rooster lagen heb ik er nog ff een beetje keukenzout overheen gestrooid en dat is erg goed uitgepakt.
De pic's
Voor de anatomie-les
Na de anatomie les
Ondertussen was dochterlief kaas aan het raspen en vervolgens alles te mengen
Nogmaals door de panko
En hatseflats, op het rooster
Ondertussen ff snel wat Alabama White Sauce gemaakt (een favoriete dipsaus hier in huis)
Om ook hier weer eens een twist aan te geven, een klein kneepje agave siroop toegevoegd. Aanradertje

De ingredienten:
Op het laatst besloten om in en deel van de White Sauce een "swirl" van chilisaus toe te voegen, zie eindfoto's
En, na ongeveer 45 minuten
Toch maar ff snel eentje testen

OMG!!!!!! Wat zijn deze waanzinnig lekker zeg.
En dan een mooi bordje opmaken voor de foto en klaarzetten voor de race.
Iedereen, maar dan ook iedereen moet deze eens proberen.
Wat zijn deze waanzinnig lekker zeg. Zeker in combinatie met:
Nu vonden we het vlees, de kwaliteit van de kipvleugels, ook ontzettend goed. Ik weet waar voortaan de chickenwings gekocht worden

Dank voor het kijken
Rick
@Jet : goed bewaren, dit soort fliebertjes. Zijn kleine juweeltjes.
Laatst bewerkt: