BasBQ
Beef en Steak

Chicken Teriyaki op gietijzer

 
 
 
 
 

Boldeagle

Gerijpt
Berichten
4.066
Vandaag mijn nieuw inlegplaat van mijn gietijzeren rooster getest.
Op Youtube kwam ik een leuk filmpje tegen hierover dus ik dacht, dit moet ik ook maar eens gaan proberen.
Zo gezegd zo gedaan:
Kipfilet in ingesneden waardoor ik een groter oppervlak heb gecreerd en deze eerst dichtgeschroeid. (ik moet zeggen als je je ijzer hebt geseasoned dan werkt dit wel lekker met gietijzer, het lijkt wel teflon (is wat overdreven maar je snapt um wel  ;D )
DSC01965_DxO.jpg

De teriyaki saus is 1deel sake op 1 deel soja op 1 deel mirrin (is zoete sakesaus zonder alcohol) De mirrin had ik niet, dus deze vervangen door half sake half honing en een schep bruine suiker
Hierna de kip even indirect laten verder garen om deze hierna in de teriyaki saus te dopen en op de grilplaat te leggen.
DSC01969_DxO.jpg

Hierna de grillplaat verder afgeblust met de saus (wat een flink ingedikte en bruine koek plaat opleverde  ??? ) en de chicken verder laten sudderen
Dit alles op een bordje met Mihoen, sesamzaadjes, en Gegrilde paprika gelegd.
DSC01972_DxO.jpg

Erg lekker de kip was precies goed, en vol van smaak.
Deze gaan we dus vaker maken.

Groeten,

Mike


 
 
Ik ben dol op gietijzer :) lekker stuk kip :D
 
dat gietijzer heeft een smakelijke maiden run opgeleverd!
 
Ziet er lekker uit!
 
Ziet er uit als een smakelijk stukje kip. Al lijkt hij mij wat aan de donkere kant, maar dat zal de marinade wel zijn neem ik aan.
 
Mevr. Nosmo zei:
Ziet er uit als een smakelijk stukje kip. Al lijkt hij mij wat aan de donkere kant, maar dat zal de marinade wel zijn neem ik aan.

Klopt, foto's geven een beetje vertekend beeld, er was niks zwart of geblakerd als je dat bedoeld
 
Ziet er goed uit, wat voor soja heb je gebruikt saus heb je gebruikt (zoete of zoute?)
 
Boel0037 zei:
Ziet er goed uit, wat voor soja heb je gebruikt saus heb je gebruikt (zoete of zoute?)

Zoute, maar was per ongeluk  ;D ,Doet verder niets aan de smaak af want deze was prima en er zat genoeg honing en suiker in als tegenhanger
 
haha, mooi dan, zo zie je maar weer, kleine foutjes pakken soms goed uit....
 
Wat zal dat lekker ruiken op het moment dat het op de plaat ligt. Dat vind ik ook altijd het mooiste moment van een tipan gerecht
 
Lijkt me errug lekker! Was het geen klus om je plaat weer schoon te krijgen?!?
 
Ahum. Sojasauce komt niet in zoet of zout. Dat is kecap ( ketjap). Die is asin- zout, of manis-zoet.
 
Dominique zei:
Ahum. Sojasauce komt niet in zoet of zout. Dat is kecap ( ketjap). Die is asin- zout, of manis-zoet.
Haha Ja nou ik verwar soms Tomato met potato dus kan gebeuren. Maar bedankt voor de tip ;)
 
noskos zei:
Lijkt me errug lekker! Was het geen klus om je plaat weer schoon te krijgen?!?

Ligt nog in de week  ;D
 
dat ziet er prachtig uit, zou zo bij je aangeschoven hebben
 
Boel0037 zei:
Dominique zei:
Ahum. Sojasauce komt niet in zoet of zout. Dat is kecap ( ketjap). Die is asin- zout, of manis-zoet.
Haha Ja nou ik verwar soms Tomato met potato dus kan gebeuren. Maar bedankt voor de tip ;)

O, dat geeft niks, is een veel voorkomende vergissing hoor. En het zal er niet minder om gesmaakt hebben denk ik dan ;)
 
Dat ziet er zeer lekker uit, weer eentje voor op de alsmaar groeiende todo-list.
Ik hoop dat ik binnenkort eens wat meer tijd krijg om het lijstje eens kleiner te maken.
 
het ziet er heerlijk uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan