BasBQ
Beef en Steak

Cheat Spareribs met gepofte aardappels

 

Erik73

Tondelzoeker
Berichten
17
Mannen avond, mijn zoon wilde spareribs eten. Bij de Sligro 1 rib gehaald, alleen ik heb een beetje gecheat omdat ik niet de tijd had voor de 3-2-1 methode. Ik heb hem gekookt (1,5 uur) in appelmoes, tomatenpuree en 3 kippen bouillon blokjes. Voor de lak heb ik een pannetje met 3 eetlepels Ketchup, evenveel honing, beetje worcestershire saus , scheut ketjap manis en wat gedroogde italiaanse kruiden.

Ik had nog nooit gepofte aardappels gemaakt dus het was even een experiment, kon helaas niet wat grote aardappels vinden. In dik aluminiumfolie gewikkeld en regelmatig gedraaid in het vuur. De schil was wel hard geworden en je kon de aardappels gewoon openbreken, wat kruidenboter er op en eigenlijk waren ze prima gaar.

Uiteindelijk prima gegeten met z'n tweetjes. :)

IMG_1032.jpeg


IMG_1029.JPEG


IMG_1034.JPEG


IMG_1037.JPEG


IMG_1039.JPEG


IMG_1043.JPEG


IMG_1046.JPEG
 
Het ziet er goed uit, maar deze kunnen prima op de Easterwood methode, ben je ook binnen 2 uur klaar.

 
Spare ribs altijd goed ! En gezellig zo'n avond met je zoon! (y) 🔥
 
Ik zou ze ook met de easterwood gedaan hebben.
Wat de aardappelen betreft, kan je bij de easterwoodmethode op 150° de aardappelen zonder folie op het rooster mee leggen voor 1,5u.
 
Top... Ribs maken samen met je zoon goeie combi.
Zien er smakelijk uit de ribs.. (gelijk trek in ;).)
 
Ziet er goed uit
Fijn dat de kleine man meehelpt

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk
 
Gezellig man , en ziet er top uit 😋
 
Je ken het ze niet vroeg genoeg leren!! Lekker hoor! qualitytime!
 
Ziet er gezellig uit met z'n tweeën, nog een paar jaar en pa kan doorgeven wat hij wil eten 😂
 
Als je dan toch de structuur wilt van 3-2-1, kun je ze ook gelijk inpakken met je appelmoes etc. Voor 2,5 uur en daarna nog 0,5 aflakken. Of idd Easterwood, maar dat is wel een andere structuur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan