Gisteren maar eens begonnen aan een recept wat al (te)lang op mijn todo stond. Punt was dat ik niet vaak bij een toko kom aangezien ik er niet een om de hoek heb zitten.
maar afgelopen week was het zover en kon ik beginnen aan het volgende recept:
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/varken/procureur-in-zoetzure-saus/
Dus eergisteren even langs de slager gegaan voor een stukje varkensnek van 1Kg, en deze gisteren in de marinade gezet:
Na een 28 uur in de marinade is hij vanavond op de BBQ beland:
Eerst even direct om dicht te schroeien:
Daarna zo'n 50 minuten op 190 graden (kreeg hem niet lager met mijn nieuwe Terlanco briketten:
Bij kerntemperatuur van 72graden heb ik hem van de BBQ gehaald en ingepakt zodat ik de Bami klaar kon maken.
Na 10 minuten aangesneden:
De rode kleur is niet zover doorgetrokken als ik had gehoopt, wellicht de volgende keer iets langer marineren, maar de smaak is echt uitstekend.
Het vlees is heel mals en sappig en het heeft dat lekkere harde korstje.
Op het bordje met de Bami en de zoet/zure sous (die trouwens ook uitstekend smaakte):
maar afgelopen week was het zover en kon ik beginnen aan het volgende recept:
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/varken/procureur-in-zoetzure-saus/
Dus eergisteren even langs de slager gegaan voor een stukje varkensnek van 1Kg, en deze gisteren in de marinade gezet:

Na een 28 uur in de marinade is hij vanavond op de BBQ beland:

Eerst even direct om dicht te schroeien:

Daarna zo'n 50 minuten op 190 graden (kreeg hem niet lager met mijn nieuwe Terlanco briketten:

Bij kerntemperatuur van 72graden heb ik hem van de BBQ gehaald en ingepakt zodat ik de Bami klaar kon maken.
Na 10 minuten aangesneden:

De rode kleur is niet zover doorgetrokken als ik had gehoopt, wellicht de volgende keer iets langer marineren, maar de smaak is echt uitstekend.
Het vlees is heel mals en sappig en het heeft dat lekkere harde korstje.
Op het bordje met de Bami en de zoet/zure sous (die trouwens ook uitstekend smaakte):