BasBQ
Beef en Steak

Char Siu en Yangzhou fried rice

Als ik alle ingredi?nten zie vind ik het nu al een feestje :D vind alles hiervan lekker dus het kan eigenlijk niet mis gaan ;).................alleen dat bier :-? maar gaat dat toch proberen ;)
 
Sander weet je zeker dat er Mirin in moet en geen  shoaxing ?
 
Ziet er weer meer dan lekker uit. Ben overigens benieuwd naar je in honing gefermenteerde knoflook. Heb je daar een recept voor.
 
Sander72 zei:
Wat geinig! Die Nam Yu had ik niet zomaar liggen maar geeft wel echt een extra Funky Flavour! Ben benieuwd naar je resultaat. Maak er een feestje van!

Het vlees ligt in de marinade voor dit weekend, helemaal jouw recept gevolgd alleen de Mirin (Japanse zoete rijstwijn) vervangen door droge sherry, want volgens mijn Koreaanse tante Miho is een goede Shoaxing (chinese rijstwijn) in Nederland niet te krijgen en dan is droge sherry het beste alternatief, volgens haar.
De Nam Yu smaakt echt geweldig, lekker spul, en eigenlijk vinden wij hem niet zo funky, ik zou hem zo in een salade doen als vervanger voor Feta om zo een Aziatische salade te maken, heb ergens op het internet gelezen dat de Chinezen dat ook doen.
 
Sander, OH MY GOD :D wat een super fantastisch heerlijk verrukkelijk recept is dit............overdrijven kan B-) maar jij krijgt een 10+ dit was echt een feestje <:p ben nog ff aan het nagenieten, foto's volgen in een apart topic ;)
 
Zoals Jet zegt, OH My God........................Verrukkeluk, zoals Remco Campert het zou zeggen. :D
 
Jet zei:
Sander, OH MY GOD :D wat een super fantastisch heerlijk verrukkelijk recept is dit............overdrijven kan B-) maar jij krijgt een 10+ dit was echt een feestje <:p ben nog ff aan het nagenieten, foto's volgen in een apart topic ;)

Wat ontzettend leuk zeg! Die feta vervanger snap ik meteen, ze noemen dit ook wel Vietnamese kaas... dus dan kan dat goed kloppen. Rijstwijn begrijp ik ook. Droge sherry is mooie vervanger maar een echt goede rijstwijn bij een echt goede toko is de bom! Ik heb hele gewone shaohsingh en die smaakt ok maar niet zo zalig als een luxere variant die ik bij Vriend Jeroen proefde. Helaas was ik niet bij Amazing Oriental.

Dit recept is hier ook een instant blijvertje geworden!
 
McPeet zei:
Ziet er weer meer dan lekker uit. Ben overigens benieuwd naar je in honing gefermenteerde knoflook. Heb je daar een recept voor.

Jazeker. Ontvelde teentjes knoflook in een Weckpot (met waterslot) stoppen en onder honing zetten. Gebruik daarvoor de beste bloemenhoning die je kunt vinden, hoe minder bewerkt hoe beter... ik heb een collega op werk die hobby imker is en die heeft rauw geslingerde honing zonder pasteurisatie of suikerstroop aanvullingen. Minstens 8 weken laten staan en soms omscheppen. Dan heb je honing met knoflook smaak die zalig is in dressing en knoflookjes die zacht en geurig zijn. Kom je kijken bij Tony Stone? Dan kan ik wat meebrengen voor je Peet!
 
Sander72 zei:
McPeet zei:
Ziet er weer meer dan lekker uit. Ben overigens benieuwd naar je in honing gefermenteerde knoflook. Heb je daar een recept voor.

Jazeker. Ontvelde teentjes knoflook in een Weckpot (met waterslot) stoppen en onder honing zetten. Gebruik daarvoor de beste bloemenhoning die je kunt vinden, hoe minder bewerkt hoe beter... ik heb een collega op werk die hobby imker is en die heeft rauw geslingerde honing zonder pasteurisatie of suikerstroop aanvullingen. Minstens 8 weken laten staan en soms omscheppen. Dan heb je honing met knoflook smaak die zalig is in dressing en knoflookjes die zacht en geurig zijn. Kom je kijken bij Tony Stone? Dan kan ik wat meebrengen voor je Peet!
Het is wonderlijk spul als het af is. En enorm houdbaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

 
Sander72 zei:
McPeet zei:
Ziet er weer meer dan lekker uit. Ben overigens benieuwd naar je in honing gefermenteerde knoflook. Heb je daar een recept voor.

Jazeker. Ontvelde teentjes knoflook in een Weckpot (met waterslot) stoppen en onder honing zetten. Gebruik daarvoor de beste bloemenhoning die je kunt vinden, hoe minder bewerkt hoe beter... ik heb een collega op werk die hobby imker is en die heeft rauw geslingerde honing zonder pasteurisatie of suikerstroop aanvullingen. Minstens 8 weken laten staan en soms omscheppen. Dan heb je honing met knoflook smaak die zalig is in dressing en knoflookjes die zacht en geurig zijn. Kom je kijken bij Tony Stone? Dan kan ik wat meebrengen voor je Peet!

Dit wil ik wel eens proberen, ik heb biologisch gecertificeerde honing uit Kroati? (een ex collega van mijn vader) Anton is 24 uur per dag met zijn bijtjes bezig, hij praat tegen ze en slaapt bijna bij ze :D doordat hij biologisch gecertificeerd is mag hij ook honing leveren aan een paar exclusieve hotels :)

Ik heb zitten denken om met mijn wederhelft mee te gaan naar Tony Stone maar nu weet ik het zeker ik kom ook :D zou je voor mij ook wat willen meebrengen om te proberen ;;) :-*
 
Jet zei:
Ik heb zitten denken om met mijn wederhelft mee te gaan naar Tony Stone maar nu weet ik het zeker ik kom ook :D zou je voor mij ook wat willen meebrengen om te proberen ;;) :-*

Da's een dikke vette deal Jet!
 
Mooi recept idd en gaat op de todo bij mij ook...... eerst eens aan de burnt ends starten.

Mooie foto?s hoor zit te kwijlen bijna lol!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Sander72 zei:
McPeet zei:
Ziet er weer meer dan lekker uit. Ben overigens benieuwd naar je in honing gefermenteerde knoflook. Heb je daar een recept voor.

Jazeker. Ontvelde teentjes knoflook in een Weckpot (met waterslot) stoppen en onder honing zetten. Gebruik daarvoor de beste bloemenhoning die je kunt vinden, hoe minder bewerkt hoe beter... ik heb een collega op werk die hobby imker is en die heeft rauw geslingerde honing zonder pasteurisatie of suikerstroop aanvullingen. Minstens 8 weken laten staan en soms omscheppen. Dan heb je honing met knoflook smaak die zalig is in dressing en knoflookjes die zacht en geurig zijn. Kom je kijken bij Tony Stone? Dan kan ik wat meebrengen voor je Peet!
Top deal Sander, ik kom zeker kijken. En proeven natuurlijk. Mocht je collega nog wat honing hebben, ik hou me altijd aanbevolen. Echte goede honing is zo lekker.
 
Vandaag deze gemaakt. Met z'n 3-en er ENORM van genoten. Dank voor het toprecept
 
Fijn Peet, super om te horen!
 
Gauw weer eens maken... lekkol!
 
Sander72 zei:
Gauw weer eens maken... lekkol!
Hier al enkele keren met veel succes gemaakt, de sparerib versie vorige week nog.....SUPER
 
 
 
 
 
 

Sander72

BBQ Junkie
Berichten
6.795
Man, man, wat was dit lekker!
 
De char siu staat hoog op mijn to do lijst.
Echter lees ik steeds de shao Xing (Chinese rijst wijn), ofwel een droge Cherry als vervanger.
Ik ben wel voornemens een van beide aan te schaffen,aar verwacht niet dat een fles(je) snel leeg is... Is dit spul goed langer te bewaren (om in deze marinade te gebruiken)?
En als we over droge Cherry spreken, is modaal spul uit de lokale super prima? Of wordt het een bezoekje slijterij?
 
Terug
Bovenaan Onderaan