BasBQ
Beef en Steak

Cederplank herbruikbaar?

+1 voor 1 keer gebruiken, mocht ik minder dan de helft van een plank nodig hebben wil ik een plank nog wel eens in 2en zagen. Zonde om meer dan de helft niet te gebruiken..
Betekend dat dan niet gewoon dat je te weinig eten maakt?
(grapje..)

Ik gebruik hem altijd maar 1 keer.
Maar ik zie dat dat een beetje overdreven is hierboven.
 
Betekend dat dan niet gewoon dat je te weinig eten maakt?
(grapje..)

Ik gebruik hem altijd maar 1 keer.
Maar ik zie dat dat een beetje overdreven is hierboven.
Denk dat het niet per se overdreven is, maar meer of je zin hebt om het goed schoon te maken en of je 4 euro na 1x gebuik niet zonde vindt om weg te gooien. Waarschijnlijk ben ik gierig want ik boen liever even goed ipv 4 euro na 1x weg te doen

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Ik gebruik de planken meestal toch wel 2 a 3 keer. Na gebruik heet wassen, en dan leg ik ze weg.
Neem aan dat dat ook mogelijk moet zijn. Je hebt ook van die grote cedarhouten rookplanken (Finse rookplanken) waar je de vis op spijkert. Die kunnen oplopen tot ca € 100 . Die gebruik je toch ook vaker dan 1 x?
 
Ik probeer ze ook een paar keer te gebruiken. Maar dan nog wel in de zelfde week. Niet langer dan 2 dagen er tussen. Heb ik een goed excuus om Bobby Flay's zalm en de ballen van Frits te maken in een week. En anders even goed schoon maken en van de nette stukjes rookhoutjes maken. Net zo als Sander aan geeft. Het is bij heel veel producten toe te passen.
 
Ik gebruik de planken meestal toch wel 2 a 3 keer. Na gebruik heet wassen, en dan leg ik ze weg.
Neem aan dat dat ook mogelijk moet zijn. Je hebt ook van die grote cedarhouten rookplanken (Finse rookplanken) waar je de vis op spijkert. Die kunnen oplopen tot ca € 100 . Die gebruik je toch ook vaker dan 1 x?

Er zit wel een verschil tussen grote rookplanken en dikke ovenplanken, namelijk dat ze niet ‘direct’ boven het vuur gebruikt worden.
Met andere woorden; ze verkolen niet aan de onderkant.
Dit is mijn grootste bezwaar om ze meerdere keren te gebruiken, bij de tweede keer weken komt er altijd rotzooi van de onderkant los en daar werkt je plankje in.
Je zou dat natuurlijk af kunnen spoelen, maar ik vind het niet zo fris. Je kan ze natuurlijk ook indirect gebruiken maar dan mis je natuurlijk het echte rook effect.
 
Terug
Bovenaan Onderaan