BasBQ
Beef en Steak

Caveman-style Tomahawk steak

 
 

Cain

Vuurmaker
Berichten
87
Deze stond al een tijdje op mijn wensenlijst, en nu heb ik het toch eindelijk een keer gedaan.
Cavemanstyle een Tomahawk steak klaarmaken. Het hoefde niet per se een Tomahawk steak te zijn, maar dat vindt ik gewoon zelf al zo'n gaaf stuk vlees. Dus die keuze was snel gemaakt.


Het was apart om je vlees niet op een rek te leggen, maar op de kolen, maar het was wel een ontzettend toffe ervaring.
Ik merkte wel dat ik niet helemaal blij was met het proces, van mij hadden de kolen bovenop wel wat heter mogen zijn. Ik denk dat de smaak NOG beter had gemaakt. Maar goed, dit is gewoon een prima reden om het over een tijdje nog eens te doen :)



20170827_tomahawk_caveman_003.jpg



20170827_tomahawk_caveman_006.jpg
 
Mooi hoor. Moet ik nog steeds eens doen.......

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Cain, ik heb het met longhaas gedaan, maar pas je vlees er op gooien als alle kolen een wit laagje hebben. Even schoonblazen met een fietspomp en vlees er op. Eerder er op mis je nog teveel hitte


Smoking greetzzzzzz
 
Fire freak zei:
Cain, ik heb het met longhaas gedaan, maar pas je vlees er op gooien als alle kolen een wit laagje hebben. Even schoonblazen met een fietspomp en vlees er op. Eerder er op mis je nog teveel hitte


Smoking greetzzzzzz


Ja klopt. Dat had ik er ook bij gezet dat de kolen heter/beter hadden gemogen.
Binnenkort een herkansing. Smaak was overigens wel helemaal top!
 
Lekker hoor!
 
heb je de binnentemperatuur nog gemeten of gewoon een paar minuten om en om?

Mijn gevoel zegt dat het vlees aan de binnenkant niet zo snel op temperatuur is terwijl de buitenkant al helemaal goed kan zijn.
 
Temperatuur uiteraard gemeten :)
Of hij al warm genoeg is in de kern hangt natuurlijk af hoe lang je beide zijden erop legt i.c.m. de grootte en dikte van het vlees.
Anders kan je altijd nog kiezen om even indirect door te garen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan