BasBQ
Beef en Steak

Caveman Steak

Frank54

Kooltjesharker
Berichten
209
had het nog nooit geprobeerd , dus gisteren een steak van 1 kg erop
op mijn verzoek had vrouwlief 2 dikke steaks gekocht ( 1kg p/st )


heb er maar 1 gebruikt, alleen met grof zeezout en peper




smaakte heerlijk, rood/rose.
het prutje uien linksboven is een mislukte versie van melted onions, er bleef niets van over.
 
Een oerlekker stuk vlees hoor!!
 
Wow, dat zijn beste steaks zeg. Ziet er goed uit!
 
Flinke steaks.
Ik heb deze methode nog nooit gedaan. Heb toch het idee dat het te hard gaat aan de buitenkant en dat weerhoudt me een beetje.
 
Bert +1  ;)
 
Zo! Dat blief ik wel, ik word hier he le maal blij van!
 
Bert zei:
Flinke steaks.
Ik heb deze methode nog nooit gedaan. Heb toch het idee dat het te hard gaat aan de buitenkant en dat weerhoudt me een beetje.
die twijfel had ik ook, maar heb gewoon de instructies van Steven R gevolgd en de foto spreekt voor zich.
belangrijk is, geen briketten maar houtskool.
omdat hij zo dik was ( ruim 3 cm ) heeft deze steak 6 min per kant gehad en 0,5 min extra op de zijkant om het vetrandje dicht te schroeien.
 
Hele mooie stukken vlees, en hoewel de bereiding wat afwijkt ziet het er wel prima uit !
 
ohhhhhh

nee, heel mijn lijf zegt doe het niet.
Zonde....maar toch wel lekker....het klopt gewoon niet.. 8)

Hulde hoor.
 
Mooie steaks!!
 
Ziet er heerlijk uit. Volgens mij ben ik de enige die zich afvraagt hoe je 1kg vlees weg krijgt (en je vrouw die andere in z'n geheel???).
 
coelho zei:
Ziet er heerlijk uit. Volgens mij ben ik de enige die zich afvraagt hoe je 1kg vlees weg krijgt
Je bent niet de enige hoor ;) Volgens ik het heb begrepen is er ??n stuk op de Q gegaan maar dat is nog veel voor 2 personen :)
 
Er zit natuurlijk wel een groot bot in. Verkering en ik krijgen dat ook wel op samen hoor. Je eet er alleen verder niet veel bij in ons geval. 6 frietjes met mayo of zo ;).
 
ChrisMaes zei:
coelho zei:
Ziet er heerlijk uit. Volgens mij ben ik de enige die zich afvraagt hoe je 1kg vlees weg krijgt
Je bent niet de enige hoor ;) Volgens ik het heb begrepen is er ??n stuk op de Q gegaan maar dat is nog veel voor 2 personen :)
Klopt Chris, 1kg pp leek mij ook een beetje veel,
heb er dus 1 gemaakt, 2e gaat er deze week op  8)
 
Terug
Bovenaan Onderaan