BasBQ
Beef en Steak

Carpaccio rollade van bavette

 
 

Sabine

Kooltjesharker
Berichten
199
Voor een etentje zaterdag aan de slag gegaan met een mooie bavette.
Even getwijfeld waar ik hem nu moet posten… want indirect en rustig laten garen maar wel op 180 graden… toch voor low & slow gekozen ;-)
Ik zag wat op tegen het vlinderen maar dat ging eigenlijk best heel soepel na het zien van het filmpje op Carpaccio rollade van bbqproof.
Zelfs het rollen viel helemaal niet tegen; ik heb de uiteinden wat naar binnen geklapt en het resultaat was een mooi wormpje.
Voor erbij een Melanzane alla Parmigiano volgens recept hier van het forum; Melanzane alla Parmigiana.
Tijdens het bakken heb ik wel wat gestoeid met de temperatuur. Ik heb een thermometer aan een draadje en een thermapen en die waren het niet altijd eens. Maar op basis op wat gezond boeren verstand hem eraf gehaald en hij was echt super; top recept!

IMG_8197.jpeg
 
Ziet er geweldig uit. Staat hier ook al even op de lijst.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
 
Ik zeg doen; echt heel lekker!
Ja, ga ik ook doen. Moet nog een goed moment kiezen. De komende tijd staan er al wat andere dingen op de planning

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
 
Voor mij ook veel te lang geleden dat ik zelf een rollade heb gemaakt!
Terwijl het vrij makkelijk en echt heerlijk is…
Die gaat nu snel hoog op de lijst!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb een thermometer aan een draadje en een thermapen en die waren het niet altijd eens.
Ziet er lekker uit Sabine :) . Volgens mij hebben wij dezelfde meter (niet de thermapen want die geloof ik wel) maar dat andere ding gebruik ik om de dome temp in de gaten te houden.. nou... die klopt nagenoeg nooit. Ik loop gewoon vaker heen en weer ;)
 
Laatst bewerkt:
Ondanks dat je het eigenlijk geen carpaccio kan noemen ziet het er heerlijk uit. Altijd een succes zo’n rollade.
Sommige thermometers kan je nog afstellen, zoals sommige inkbirds. Kwestie van in kokend water hangen en dan aftellen zodat hij 100 graden aangeeft. Anders zou ik altijd op de thermapen vertrouwen qua nauwkeurigheid.
 
Ik ben idd uiteindelijk ook op de thermapen afgegaan. Maar als beginner vind Ik drie verschillende metingen wel ingewikkeld ;-)
De thermometer van de dome heb ik al een keer afgesteld mbv kokend water maar ben hier misschien te snel mee geweest; nog een keertje doen dan maar.
De basterd staat nu al weer te branden… ik ga voor het varkentje ;-)
 
Ziet er erg goed uit hoor!

Lekker. 😋😋
 
Ik ben idd uiteindelijk ook op de thermapen afgegaan. Maar als beginner vind Ik drie verschillende metingen wel ingewikkeld ;-)
De thermometer van de dome heb ik al een keer afgesteld mbv kokend water maar ben hier misschien te snel mee geweest; nog een keertje doen dan maar.
De basterd staat nu al weer te branden… ik ga voor het varkentje ;-)
Ik dacht ook dat het daar aan lag maar niets was minder waar. Die klopte gewoon perfect. IK denk dat het kwam door indirect koken. Dat er toch een soort van "valse" lucht langs de sensor ging en daardoor de temp zo erg verschilde. Net ook nog ff de Bastard aangehad voor wat ribbetjes. Vanaf vanavond wat minder weer maar of mij dat tegenhoud? hahaha... denk het niet. Ik ga dan voor het kippetje op een blikkie :) Succes met je varkentje (y)
 
Ik ben idd uiteindelijk ook op de thermapen afgegaan. Maar als beginner vind Ik drie verschillende metingen wel ingewikkeld ;-)
De thermometer van de dome heb ik al een keer afgesteld mbv kokend water maar ben hier misschien te snel mee geweest; nog een keertje doen dan maar.
De basterd staat nu al weer te branden… ik ga voor het varkentje ;-)
en varkentje goed gelukt? 😄je rollade oogt overigens heerlijk!!!
Omdat er geen foto bij zit van dat de rollade op de bbq ligt is dit verplaatst naar de rookkamer.
 
en varkentje goed gelukt? 😄je rollade oogt overigens heerlijk!!!
Omdat er geen foto bij zit van dat de rollade op de bbq ligt is dit verplaatst naar de rookkamer.
Pulled pork was heerlijk!
Aha ik dacht dat er een of een paar foto’s van het proces bij moesten maar er moet dus echt op een van de foto’s een bbq te zien zijn… ik had hem niet zo heel letterlijk opgevat. (Gaat nog even kijken, maar bbq staat net buiten beeld 😉)
Heb ook wat foto’s gemaakt van de pulled pork trouwens, zelfs met bbq 😄 dus die zal ik straks wel ff plaatsen!
 
Laatst bewerkt:
Pulled pork was heerlijk!
Aha ik dacht dat er een of een paar foto’s van het proces bij moesten maar er moet dus echt op een van de foto’s een bbq te zien zijn… ik had hem niet zo heel letterlijk opgevat. (Gaat nog even kijken, maar bbq staat net buiten beeld 😉)
Heb ook wat foto’s gemaakt van de pulled pork trouwens, zelfs met bbq 😄 dus die zal ik straks wel ff plaatsen!
Tja dat zijn helaas forumregels om alles een beetje in het gereel te houden als je bijv op het low&slow forumgedeelte klikt staat er ook bij waar je aan moet voldoen om daar een onderwerp te plaatsen.

Maak bijv 1 foto als je gerecht er net op ligt en zodra je hem eraf haalt dat zijn ook altijd mooie plaatjes als je jezelf dat aan weet te wennen voldoe je er altijd aan😄
 
Terug
Bovenaan Onderaan