BasBQ
Beef en Steak

Carne Asada

 
 
 
 
 

Bram

Gerijpt
Berichten
4.966
Hallo BBQ genoten.

Vandaag weer eens de BBQ aan gemaakt. En even wat meer foto?s gemaakt.
Ik heb dit recept van de BBQ Pit Boy?s.
Alleen iets aangepast naar de beschikbare spullen die ik voor handen had.

Beginnen met het stukje vlees.

6b437a590dcafce5145dc2dc483f0d0c.jpg



Dit met wat SPG bestrooid. En dat op kamer temp laten komen.

Ondertussen de BBQ aangestoken.
En begonnen met het groenvoer klein te snijden.
Tomaat, Ui, Paprika, Avocado. Die laatste wordt gepureerd. Net als de Kidneybonen. Die moeten alleen even kort gekookt worden. En natuurlijk een potje Jalape?o pepers.

e08dd8aeea7c26dbc238b7f469438613.jpg


Dan is de BBQ op temp en kan het vlees er op. Eerst indirect. Met wat beukenhout.

7f07a05ffd0f2455a40bcca564b6e0be.jpg


64b802929629f50751012b4d17da9dc1.jpg


97c0709321b8cf331fd0afb9987caf7a.jpg


Toen de kern op 48gr zat heb ik de BBQ flink opgestookt en de steak een goede sear gegeven.

7be10213d2731a1bc7654f3dc0e8c01f.jpg


cac94cfe9c301a01c7f77ba58d96dd3d.jpg


Daarna van de BBQ gehaald en even laten rusten onder de folie.
En toen kon het feest beginnen.
Mooie dunne reepjes snijden en op een afgebakken bolletje gedaan. Samen met de groenten. Alles naar smaak inrichten.

f22cab8a722cb16e0bdf548f7719b270.jpg


26bfd740a293417ce58ef061cf93bffd.jpg


97912754aa6eec9b6aedbda4dd136b6d.jpg


Dit was me goed bevallen. Al neem ik de volgende keer wel liever een Bavet dan deze steak. Zit niet van die stukken vet of pees in. Deze moet je er na het grillen wel goed uit snijden voor je ze op een broodje doet.

Groeten Bram.
 
Laatst bewerkt:
Smakelijk  :)
 
Hallo Bram.

Wat is SPG , ik ken deze afko niet. :blush: ?

Grts,    Hans.
 
Hallo Hans, Foxtrot86 was me voor.

Ik maak de SPG van zeezout, zwarte peper en knoflook granulaat. Uit een molentje. Zo kan ik deze naar smaak doseren.
 
Bram zei:
Hallo Hans, Foxtrot86 was me voor.

Ik maak de SPG van zeezout, zwarte peper en knoflook granulaat. Uit een molentje. Zo kan ik deze naar smaak doseren.

Kan gebeuren zomaar eens gebeuren ;)
Bij welke gerechten heeft dit strooisel jullie voorkeur?
 
Ikzelf ben wel fan van zo'n mengsel bij een lekker stuk rundsvlees, gaat mooi samen.
 
Ik heb het ook gebruikt op burgers. Toen ik de cheeseburger lasagne maakte.
Ook erg aan te bevelen trouwens.
 
Bram zei:
Ik heb het ook gebruikt op burgers. Toen ik de cheeseburger lasagne maakte.
Ook erg aan te bevelen trouwens.

Ga ik snel eens proberen , dank voor het idee. ;)
 
Geen dank. Mocht je de foto's willen zien... kan ik daar wel een post voor aan maken. Alleen deze is van een paar weken terug. En ik weet niet of dat gewaardeerd word op het forum. Om oude sessies op het forum te zetten.
 
Ik denk niet dat het een probleem is om wat oudere foto's te tonen, je hebt het toch gemaakt en een paar weken is denk ik nog niet belegen. :-?
Wellicht kan een beheerder of moderator z'n licht over deze vraag laten schijnen.?
 
Bram zei:
Geen dank. Mocht je de foto's willen zien... kan ik daar wel een post voor aan maken. Alleen deze is van een paar weken terug. En ik weet niet of dat gewaardeerd word op het forum. Om oude sessies op het forum te zetten.

Tuurlijk mag dat, die foto's zijn voor ons toch nieuw?  :)
 
Lijkt me trouwens een serieus fijn gerechtje zo!
 
Ik zal er even een draadje voor aan maken. Zit nu op werkvergunningen te wachten. Dat gaat nog wel even duren. Kan ik dat mooi ff doen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan