BasBQ
Beef en Steak

Capaciteit vergroten van een W.S.M.

 
 
 

Jeroenwijnholds

Pitmaster
Berichten
678
Hallo allemaal,

Ik had een vraag, ik zie op You tube Amerikanen die in hun rookkast/bbq de procureurs en briskets op 5/6 verdiepingen hebben liggen.
Zou het met een wsm ook mogelijk zijn om er een tussen ring te plaatsen zoiets als de d.p.r. Bijvoorbeeld maar dan met 1 of 2 roosters bijvoorbeeld?
Of is er dan te veel in temperatuur?
De reden dat ik dit vraag is omdat ik ook weleens een grote hoeveelheid wil bereiden maar er geen zin heb om er nog een wsm of zo bij te kopen.
 
Ik denk dat je behoorlijke temperatuur verschillen krijg op je roosters.
 
Dat dacht ik ook maar hoe kan zo'n Amerikaan dat doen dan.
Onderin een klein gas brandertje en meer als een meter hoger ligt de bovenste brisket.
 
Het vlees zal op verschillende tijden klaar zijn.
 
Die rookkasten zijn totaal ge?soleerd en reverse flow, Dus de warmte gaat eerst via de wanden en komt dan pas de rookkamer binnen. Zoiets is totaal niet te vergelijken met een dunwandige WSM. Dit is hoe de Vault van de Pitmaster die we op de Jack mochten gebruiken ook werkt. Als zo'n kast eenmaal op temperatuur is dan blijft hij dat uren. Denk maar aan een keramische smoker.
 
Ok? niet aan beginnen dus!
Toch maar de vrouw lief aan kijken dan;-)
En die bewuste Amerikaan die zette hem aan in de ochtend en ging daarna lekker naar zijn werk! En in de avond met 30 man brisket eten.
 
Ach, spelen kan geen kwaad toch?!? Het zal verschillen per niveau. Maar het zou wel moeten kunnen.
 
Altijd leuk om te zien, heb je misschien de link van het filmpje.
 
Volgens mij gebruiken ze daar de stackers van proq voor.

Gevonden:
http://www.stifflerssurplus.com/p-5313-pro-q-bbq-proq-wsm-185-stacker-for-weber-smokey-mountain-new-in-box.aspx
 
Laatst stond er een foto van een wsm ingepakt in een glaswoldeken. Dat zou het probleem van de temperatuur aardig op kunnen lossen.
 
Guru heeft / had ook een soort hoes van dat zilveren brandweerpakken spul om je WSM tegen wind en afkoelen te beschermen. Heb denk ik nog wel ergens een bookmark naar een site in Europa die dat materiaal en het garen verkocht ;)
 
http://store.thebbqguru.com/weborderentry/18.5%22%20%20WSM%20Smoker%20Jacket

Toch wel een beetje prijzig, had hier al wel over nagedacht toen het zo koud was.
Maar nog geen geschikt materiaal gevonden.
Maar die siliconen dekens moeten hier toch ook te koop zijn?
 
Zou een blusdeken ook geschikt zijn? Lijkt me wel en voor een prikkie te koop in elke bouwmarkt
 
Ik heb het idee dat blus dekens de omtrek niet halen. Wel aan gedacht.
Maar anders kan je/ik ook aan elkaar naaien!
Toch gaat mijn voorkeur uit naar een grote die ik op maat kan maaken
 
Terug
Bovenaan Onderaan