BasBQ
Beef en Steak

California Tri-tip met avocadosalsa

 
 

Salademan

Kooltjesharker
Berichten
213
Wederom volgens recept uit de Smokey Goodness reeks. Dit weekend in de hoofdrol een Iers grasgevoerd tri-tip van 1100 gram. Die speelde zijn rol heel netjes. Wat een heerlijk vlees, zowel van smaak als in de bereiding. Eenvoudig en vergefelijk; doet zijn naam van ezeltje (want iedere ezel kan hem maken) zeker eer aan! Daar ook meteen het keerpunt; volgens recept bij 54 graden van het vuur gehaald maar dat doe ik de volgende keer (want die komt er!) bij 52. Evengoed erg mals vlees.

Ben deze keer niet heel uitgebreid in de foto’s en beschrijving maar in Smokey’s is het precies terug te vinden. Enige toevoeging was wat piment aan de rub.

Hoofdrol voor de tri-tip:
269f2e204f8e30aca6b5cbc6ee7ceb7c.jpg


De bijrol voor de avacadosalsa:
3cb5df733844d5052764c92c49e4904e.jpg


Lekker roken op ex Jack Daniel’s vaten:
d97b527cd4c3729c1e4ce5307a2d4a9c.jpg


De garing:
de9434a54931229cab575080aacad461.jpg


Het bordje:
0c3623954ab570bb4985f0c904f78da1.jpg


Ik had gehoopt op een plakje voor tussen de middag morgen maar helaas...:
2a070f31d7f7c118ea9f3381e45bf74f.jpg


Hele gezin was tevree. Dit was de eerste keer dat we dit hadden maar deze gaat er zeker vaker komen. Lekker mals, niet te vet (houden ze hier niet zo van) en een relatief snelle en eenvoudige bereiding tov low&slow alternatieven.

Op naar volgend weekend
 
Dat ziet er heel goed uit en kan me voorstellen dat alles op is gegaan. Heb ook altijd moeite om nog iets te kunnen bewaren. Mooi grill-rooster heb je daar ook ! (y)
 
dat was weer lekker eten.
ziet er goed uit dat ezeltje.
en inderdaad, iets eerder van het rooster af, maar dit is ook geen klagen hoor
 
Ziet er keurig uit! Ik moet voor mijn weber ook maar eens gauw een grillrooster kopen😉😊
 
Hoe vervelend ook, wel begrijpelijk dat er niets over was
 
Heerlijke plaatjes. Mooi cuisson. Had ik graag een vorkje van mee geprikt.
 
Oeh die ziet er zalig uit zeg... ik maakte dit stukje vlees ook al een paar keer klaar. Maar dan laag en de traag. Ook wel erg lekker hoor. Maar dit ga ik zeker ook eens proberen!
 
Uit welke SG editie komt dit recept? Ben redelijk bekend met de boeken, maar dit gerecht doet geen belletje rinkelen.

Het vlees trouwens wel! Ook groot fan van tri-tip.
 
Uit welke SG editie komt dit recept? Ben redelijk bekend met de boeken, maar dit gerecht doet geen belletje rinkelen.

Het vlees trouwens wel! Ook groot fan van tri-tip.

Burgers & BBQ Bites, p196/197. Heb al best wat uit dat boek gemaakt
 
  • Leuk
Waarderingen: Roog
Zier er heerlijk uit. Hoelang heeft ie ongeveer nodig gehad? Zet hem op mijn wensenlijstje 👌🏻
 
Dat is een hele mooie garing. Geheel naar mijn smaak. Alles wat je goed kan is eenvoudig maar dat geldt niet voor iedereen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan