BasBQ
Beef en Steak

cajun microwave

Little foekje

Kooltjesharker
Berichten
100
hey jongens. ik zit met het volgende....
volgend jaar heb ik een klus... een bruiloft alleen nu heb ik ze voorgesteld om een heel varken te doen op de Q.

zoals sommige van jullie weten heb ik een mooie offset smoker gemaakt. alleen ik zie daar geen heel varken op doen (ook niet gezien ik nog meer koken moet)

dus nu ben ik op zoek naar alternatieven en kwam uiteindelijk hier op uit (ook gezien de haalbaarheid van het fabriceren)

heeft iemand hier ervaring mee en wat is jullie mening hier over. bem der namelijk nog niet helemaal over uit. zeker gezien in mijn ogen het eigenlijk een heete licht oven wordt gestookt op kolen.

CajunMicrowave.jpg

 
In de Smokey Goodness deel twee bouwen ze ook zo iets.. Kolen er onder en er boven.. Lijkt me inderdaad een soort oven, maar dat zijn de meeste EItjes eigenlijk ook...

Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

 
TheJoster zei:
In de Smokey Goodness deel twee bouwen ze ook zo iets.. Kolen er onder en er boven.. Lijkt me inderdaad een soort oven, maar dat zijn de meeste EItjes eigenlijk ook...

Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk
Bewijs..
989b7974fea7549ede21f0e6ca24c758.jpg
006add03258764e4c195c4b6dcfc8fd0.jpg


Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

 
Deel ??n van Smokey Goodness heeft trouwens de varkens oplossing voor je ;-)
1444da611db36e22b899d5b60c2c0dbf.jpg
450814938bc7bf32283b9802aea43b2b.jpg


Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

 
netjes.

ik denk alleen dat de bovenste methode erg omslachtig is. en eerlijk vind ik het er niet netjes uit zien. (wil ook een beetje representatief over komen)

de 2e optie had ik ook ook al in me hoofd.
AIEMAmj.png

alleen dan een mobiele versie van zeg maar. (dus niet met steen maar een ge?soleerde rvs bak)
tussen de 2 zit ik te twijfelen. t is namelijk zo bij de microwave kan je de kolen ook gebruiken om op te grillen als je er een rooster over maakt.
 
Je kan natuurlijk een plaat en rooster maken die je kan uitwisselen.. Wel vind ik het appart dat de zijkanten helemaal open zijn dus je moet flink stoken om de warmte te houden..

Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

 
Peter Bootsma van LetzQ heeft er een..
Ik denk dat het controleren van de temperatuur wel lastig is en veel oefening eist. Is een eenvoudig spit boven hout/kolen geen betere optie?
 
Cajun bandit, is een hele mooie bbq voor heel varken.

Vraag Mike, van Dutch Bross Smokers , eens die kan dat vast voor je maken.
 
Er zijn best veel mensen die er mee werken, en voor zover ik weet werkt het goed.
 
nou de cajun microwave it is.... heb ff overlegt met mijn vader en hij gaat kijken wat ie voor me betekenen kan kwa rvs. dus het wachten is nu op hem. ik heb wel al een mooie kleine bak. ik denk dat ik daar binnenkort een prototype van ga maken. ook erg leuk voor in t diy forum. i keep u updated
 
Terug
Bovenaan Onderaan