BasBQ
Beef en Steak

Caesar salad van de bbq

 
 

Sabine

Kooltjesharker
Berichten
200
Bij gebrek aan voorbereiding vanavond de koelkast ingedoken om te kijken wat er nog lag. Dat heeft geresulteerd in deze soort van Caesar salad.

Eerst de kipfilet wat platter geslagen en gekruid met een lemon-pepper rub.
Een Chinese kool gehalveerd, ingesmeerd met citroenolie en wat zout en peper erover.
In de blender een dressing gemaakt van ansjovis, ‘n teentje knoflook, sour creme, mayonaise, citroenrasp & sap en wat Worcestershiresaus.
Wat olie, kruidenboter en kaas op de plakjes brood en dan op naar de Q die inmiddels 180 graden is.

De kipfilet gegrild op het gietijzeren rooster in de laagste stand. En hoe handig is toch die Thermapen, die had ik echt jaren eerder moeten kopen!
Een paar plakjes spek uitbakken en de broodjes even kort aan twee kanten op de plaat. Ondertussen staan er binnen een paar eitjes te koken.
Als laatste de kool op het rooster even aan iedere kant grillen.

Als alles klaar is kan er een salade “gebouwd” worden. (Er is trouwens nog iemand die solliciteert naar een deel van de ingrediënten)
Dressing erover en een lekker glaasje wijn erbij, mmmm best aardig gelukt. ☺️

IMG_0194.jpeg


IMG_0195.jpeg


IMG_0196.jpeg


IMG_0197.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Potver Zalig! Die poes, geweldig! Ansjovis en worcestersterster saus is het geheim. Hier ook van de week. Zo lekker hartig. Ik had mijn kip eerder al warm gerookt en wat fileetjes in de vriezer. Zo fijn!
 
tjongejonge, das lekker zeg
schuif maar door
 
Ziet er top uit!
 
Dat had ik best gelust. Ideaal zo’n Thermapen hè, ik kan ook niet meer zonder.
 
Dat is mijn favoriet slaatje, maar nog niet bij stilgestaan om op de Q te maken.
Weer iets dat ik op de to do list kan zette.
 
Terug
Bovenaan Onderaan