BasBQ
Beef en Steak

Cadac quick release koppeling op Koda 12

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.859
Het leven met een caravan bracht een nieuwe uitdaging, en die heb ik op kunnen lossen met de cadac quick release koppeling.

Situatie:
Thuis een Ooni Koda 12
In de caravan een Cadac Carri Chef 2.
Caravan zelf heeft ook een gas aansluiting uiteraard.

We zagen ons zelf graag binnen in de caravan pasta koken, en buiten op de cadac (we noemen 'm eigenlijk skottel ookal heb ik de skottel plaat niet).

Dat betekend dat je op de camping 2 gasflessen beschikbaar moet hebben. Anders kan je ze niet tegelijk gebruiken. Een T splitsings koppeling is niet prettig werken met beide tegelijk te gebruiken.

Gelukkig vond ik mezelf in een discussie/overleg/brainstorm/spar sessie met @Stijn en bedachten wij ons dat dat toch handiger moest kunnen, en zo googlede ik verder over een quick release koppeling, telkens dat losdraaien is niet fijn, ook niet bij de Ooni.

Tot op heden heb ik mijn ooni altijd inclusief slang opgeborgen en elke keer aan een gasfles geschroefd voor gebruik.

Dit doe ik nu anders, ik heb de slang bij deze vast zitten aan de gasfles, met een cadac quick release koppeling (vrouwtje) aan het einde. Vervolgens een mannetjes koppeling aan de skottel, en zojuist eindelijk geprobeerd en jawel, hij past ook op de Koda 12.

Nu kan ik dus op vakantie het gasflesje van de Ooni meenemen en weer mee naar huis als ik klaar ben met vakantie. (Of beter gezegd, als ik weer naar huis MOET van vakantie) 😇

De Ooni Koda 12 met quick release koppeling en slang:
IMG_1983.jpeg


En dus door te trekken aan de blauwe dop komt ie los.
IMG_1985.jpeg


Zo dus ook op de cadac (hier nog zonder de slang aan het vrouwtjes deel, dus bedenk je een oranje gasslang vanaf de blauwe dop.)
IMG_1731.jpeg



Dr gasfles staat nu dus zo, klaar om in 5 seconden aan de Ooni of de cadac gekoppeld te worden:
image.jpg


Een mooie oplossing a 14 euro voor mijn wereld probleem.

Deze heb ik gekocht bij de obelink;

Misschien dat ik m nog eens vervang voor de haakse variant, nu zit de slang klem een beetje gek tegen de Ooni.
 
Mooie oplossing!

Ik had hem al eerder gezien bij Ralph de kok.
Die heeft hem ook aan zijn foker zitten.
 
Ondanks het feit dat ik niet zo van het camperen ben, (nog) geen Ooni heb en al helemaal geen skottel bezit vind ik het een top idee !
 
Top tip
Mooi man 👌

Ik wist niet dat @Stijn ook een caravan Had. 😁
Nee , dat zal ook niet rap gebeuren :sneaky:.

Heb op mijn Ooni ondertussen wel snelkoppeling geïnstalleerd omdat het gewoon handig is voor het opbergen.
Ook handig om de 2e gasfles die reeds klaar staat snel te wisselen als de 1e leeg is.
Je moet dan natuurlijk wel 2 ontspanners hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan