Weer eens wat anders, ik had zin in burnt ends te maken. De vorige keer had ik deze van buikspek gemaakt, hetgeen mega lekker is, daarom nu eens van rundvlees.
Een mooi stuk Australische rundernek meegenomen bij de slager.
Gelijk op het werk een paar verschillende kruidenrubs meegenomen zonder toegevoegd zout, dus mooi om eens te proberen. Wel heb ik nog een beetje basterdsuiker toegevoegd, voor de caramelisatie (3x woordwaarde
).
Het vlees had ik hiervoor nog wel ge?njecteerd met de jus die ik gisteren had opgevangen van mijn brisket.
Om 14.00u de kamado naar 121 graden gebracht, een paar stukjes appelhout hout er op en smoken maar.
Vanwege tijdsdruk (gasten) heb ik het stuk al met 55 graden ingepakt.
Rond 17.00u zaten we op 93 graden, mooie temperatuur om blokjes te snijden.
Hieraan toegevoegd, basterdsuiker, maple sirup en roomboter. Vervolgens afgedekt en weer een uurtje terug op de Q.
Hierna de bbq saus toegevoegd en wederom een uurtje terug op het vuur.
Oh ja, en voor de trek ondertussen nog wat MOINK balls gemaakt
.
Het eindresultaat was absoluut geweldig. Enorm sappig en botermals.
Dat vroege inpakken in combinatie met vooraf injecteren en later het toevoegen van boter, zorgde voor een geweldig resultaat. En helaas alles is op!!
Zeker voor herhaling vatbaar.
Thanks for reading!!!
Een mooi stuk Australische rundernek meegenomen bij de slager.

Gelijk op het werk een paar verschillende kruidenrubs meegenomen zonder toegevoegd zout, dus mooi om eens te proberen. Wel heb ik nog een beetje basterdsuiker toegevoegd, voor de caramelisatie (3x woordwaarde

Het vlees had ik hiervoor nog wel ge?njecteerd met de jus die ik gisteren had opgevangen van mijn brisket.

Om 14.00u de kamado naar 121 graden gebracht, een paar stukjes appelhout hout er op en smoken maar.

Vanwege tijdsdruk (gasten) heb ik het stuk al met 55 graden ingepakt.

Rond 17.00u zaten we op 93 graden, mooie temperatuur om blokjes te snijden.
Hieraan toegevoegd, basterdsuiker, maple sirup en roomboter. Vervolgens afgedekt en weer een uurtje terug op de Q.

Hierna de bbq saus toegevoegd en wederom een uurtje terug op het vuur.

Oh ja, en voor de trek ondertussen nog wat MOINK balls gemaakt

Het eindresultaat was absoluut geweldig. Enorm sappig en botermals.
Dat vroege inpakken in combinatie met vooraf injecteren en later het toevoegen van boter, zorgde voor een geweldig resultaat. En helaas alles is op!!
Zeker voor herhaling vatbaar.
Thanks for reading!!!