BasBQ
Beef en Steak

Burnd end frikadellen

Werner

Tondelzoeker
Berichten
5
Eindelijk de tijd genomen voor de op verlanglijst staande burnd ends frikadellen te bereiden.😋
Heb er wel langer over gedaan dan 1 uur en 5 min. (Omdat ik slecht ter been ben na een zware operatie)
Maar ze zijn gelukt!😃, heb mn eigen gemaakte rub gebruikt,die ik ook voor koud roken van buikspek (schinken) gebruik
Verder gewoon 2 supermarkt sausen eroverheen en klaar, smullen maar😋😋😋😇

Top recept Dennis, volgende keer met jou rub en saus!😋😉

20200814_195942.jpg


20200814_210733.jpg


20200814_213329.jpg
 
Een dingetje had ik wel mn saus begon niet te pruttelen (koken) omdat ik denk ik de gehele sessie op indirect heb gegrilde.
Had ik om moeten schakelen naar direct grilling?🤔
 
Een dingetje had ik wel mn saus begon niet te pruttelen (koken) omdat ik denk ik de gehele sessie op indirect heb gegrilde.
Had ik om moeten schakelen naar direct grilling?🤔

Hoe lang heb je ze in het bakje laten zitten? En heb je de temperatuur verhoogd naar 175graden (indirect) toen ze in je bakjes zaten?
Ik heb ze ook gemaakt en heb ze 3x omgeroerd in het half uur.

Je saus zou toch echt moeten pruttelen/karameliseren op deze temperaturen :unsure:

Maar de belangrijkste vraag....hoe waren ze en heb je genoten? :)
 
Een dingetje had ik wel mn saus begon niet te pruttelen (koken) omdat ik denk ik de gehele sessie op indirect heb gegrilde.
Had ik om moeten schakelen naar direct grilling?🤔
Dat denk ik niet. Denk vooral de saus met borstel meer over de frikadelen smeren en lekker laten karameliseren.

Maar ga ze morgen voor de eerste keer zelf maken. Ben benieuwd :D
 
Ik heb ze 1× rustig om geroerd, in totaal 45 min.laten staan op een tempratuur van ruim 175'C ze waren verrukkelijk dat wel, voor mn kinderen moet ik alleen een andere combinatie maken van rub en saus,maar daar gaan we weel uitkomen. Chocolade zat ik aan te denken 🤔🤣😅
 
Hartstikke mooi.
Dit is echter geen recept en hoort daar dus niet thuis, lees voor recepten de huisregels in het receptendeel.
Ik verplaats deze naar H&F
 
Als ze maar gesmaakt hebben, dat is het belangrijkste
 
Terug
Bovenaan Onderaan