BasBQ
Beef en Steak

Burn the ends als inwijding van de nieuwe Primo Oval XL

 
 

bruijnmeister

Vuurmaker
Berichten
60
Net voor Thanksgiving werd de nieuwe Primo Oval XL thuis bezorgt. Meteen maar even goed inwijden en dat begon met een brisket.
De avond voor aanvang in een rub gezet van (Noskos) en lekker een nachtje in laten trekken.
Om 0500 's ochtends ging de Primo aan en na een half uurtje was hij lekker op temperatuur (107 gr Celsius)


Vervolgens de brisket erop en de nieuwe DigiQ DX2 aangesloten.






Na ongeveer 13 uur, na zo'n 4 uur in de zone te hebben gezeten op 61 gr, heeft de brisket de 91 graden bereikt en heb ik van het kleinste deel van de uit twee delen bestaande brisket de ents gesneden en in een gietijzeren pan op de Primo verder laten garen met wat BBQ saus.





De brisket heb ik verder ingepakt in aluminiumfolie en even laten rusten.




Vervolgens mooie plakken van gesneden en geserveerd samen met de ents. De brisket was goed van smaak en niet droog, de ents waren wel veel gaarder en veeeeeel lekkerder dan het grotere deel van de brisket.



Al met al een mooie inwijdingssessie voor de Primo van zo'n 14 uur. (Wat een prachtig apparaat!!)
 
De Primo is een top apparaat. Hoop dat we nog veel van je belevenissen op het forum mogen zien.
 
ik wil me best wel opofferen om te komen proeven en keuren hoor  ;)
 
Mooie plakken hoor!
 
Lekker, motiveert wel dit weekend maar eens wat gaan q'en
 
Mooie werk! En wat is die primo gaaaaaf
 
Ziet er heerlijk uit, gefeliciteerd met je Koetje.
 
Proficiat met je Koe. Ik ga morgen ook voor de Brisket alleen niet op mijn Primo maar op de UDS omdat ik niet thuis ben. Ben benieuwd hoe dat gaat zo met dit weer. Als ik jou foto's zie heb ik een mooie benchmark.
 
Terug
Bovenaan Onderaan