BasBQ
Beef en Steak

Burgers en shoarma.

 
 
 

chefkok18

Kooltjesharker
Berichten
142
Vandaag hadden we burgers op de planning. Maar door wat veranderingen moesten er ook broodjes shoarma gemaakt worden.

Door de omstandigheden ook wat minder foto’s gemaakt. Maar je kan niet alles hebben.

91991c4c6687755fc8956b45edf27e5f.jpg

Eerst de Q maar eens goed schoon en toen de fik er in.

Een sausje maken voor onder de burger dan. Wat mayonaise. Beetje knoflook. Gesnipperde uitje. En wat worshestersaus.

44c3d11c2ffa9ffafa4e589b6df6e114.jpg


Omdat mijn schoonmoeder ivm Corona de deur niet uit mag en mijn schoonvader vandaag is opgenomen in het ziekenhuis ivm Corona. Eerst voor haar gelokt en dit snel gaan brengen zodat ze zelf niet hoefde te koken.

53b6c230c50294a7ef40ed96f42432e3.jpg

Zo als je kan zien heb ik een opstelling gemaakt met gietijzer onder en een half rooster rvs er op. Zo kan ik dingen heet grillen en andere dingen op het hogere rekje laten na garen. Of warm houden.

Toen aan de slag voor ons zelf.

Burgerschap bacon er op. En tussen door de broodjes rosteren.

6b1c0e4bae23c01ed3bb84a8607b1e38.jpg

In de skillet 4 eitjes gebakken en toen was het tijd om de burgers te bouwen.

Dit hebben we als volgt gedaan.

Bodem van het broodje / knoflook uimayonaise / ijsbergsla / tomaat /eitje / hamburger / plak gerookte kaas over de burger gesmolten / bacon / en de bovenkant van het broodje met een beetje bloushog bbq saus er op.

19117bad4ee02484dcedae0e11a3ecb1.jpg

Daarna nog een pitabroodje met wat kip shoarma. Niks bijzonders maar wel lekker.

bd289a780e89fa7e0240065ec899c0ee.jpg


Bedankt voor het lezen weer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Lekker burgertje!

Veel sterkte en beterschap daar!
 
Mooie opbouw Van de burger. Je had het over weinig fotos? nou dat viel wel mee. Het was een genot om het te lezen en te zien. Echt waar. Je brengt me weer op ideetjes, leuk zo met dat eitje.
Kan je mij laten weten welke bodemdiameter en hoogte de skillet heeft die jij gebruikt.
Ik ben me aan het oriënteren namelijk. Twijfel tussen steel of twee grepen.
Sterkte en beterschap daar hoop ik wel dat ze smaak hebben want anders proeven ze het niet en dat is zonde.
 
Mooie opbouw Van de burger. Je had het over weinig fotos? nou dat viel wel mee. Het was een genot om het te lezen en te zien. Echt waar. Je brengt me weer op ideetjes, leuk zo met dat eitje.
Kan je mij laten weten welke bodemdiameter en hoogte de skillet heeft die jij gebruikt.
Ik ben me aan het oriënteren namelijk. Twijfel tussen steel of twee grepen.
Sterkte en beterschap daar hoop ik wel dat ze smaak hebben want anders proeven ze het niet en dat is zonde.
de skillet is doorsnee 20 cm, 4 cm hoog, bodem diameter is 16,5 cm lengte met steel is 30 cm. ik heb vandaag toevallig nog een skelet bij besteld een petromax 30 cm met 2 handvaten zodat die op de q past en de deksel nog dicht kan.
 
de skillet is doorsnee 20 cm, 4 cm hoog, bodem diameter is 16,5 cm lengte met steel is 30 cm. ik heb vandaag toevallig nog een skelet bij besteld een petromax 30 cm met 2 handvaten zodat die op de q past en de deksel nog dicht kan.
Dank voor je reactie en het nameten. Ik begrijp wel een beetje dat een steel wel eens in de weg kan zitten.
 
Dank voor je reactie en het nameten. Ik begrijp wel een beetje dat een steel wel eens in de weg kan zitten.

Ja precies. Als je voor een grotere skillet gaat kom je soms met de steel in de problemen. Ik heb grillguru medium de diameter van mijn rooster is 40 cm dus daar moet het wel binnen blijven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er heerlijk uit zeg. Het is half 8 ‘sochtends, maar hier heb ik nu zin in!
👌🏼

Ps.) in je opsomming van je burger laagjes mis je het spiegeleitje 🍳
 
Ziet er heerlijk uit zeg. Het is half 8 ‘sochtends, maar hier heb ik nu zin in!


Ps.) in je opsomming van je burger laagjes mis je het spiegeleitje

Haha helemaal gelijk. Heb het aangepast.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
prima maaltje
veel beterschap in de familie gewenst
 
wauw ! wat een burger ! daar ben je wel effe zoet mee geweest. Maar kan me ook heel goed voorstellen dat het naar meer smaakt ! 💪;)(y)
 


Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Dit ziet er smakelijk uit, zijn de burgers met een pers gemaakt? De vorm is heel mooi.
 
Dit ziet er smakelijk uit, zijn de burgers met een pers gemaakt? De vorm is heel mooi.

Gekocht. Ik heb nog geen gehakt molen helaas


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Mooie burgers, lekker man!
 
Werd en flinke hap nemen in het broodje, ziet er lekker uit zo

En beterschap uiteraard
 
Hoi, niks mis met die hamburger, mooie foto´s hoor en het ziet er geweldig uit, lekkerrrrrrr 🔥 🔥
 
lekkere BBQ sessie zo. Dat moet smullen geweest zijn.
Beterschap met je schoonouders. Je schoonmoeder heb je iig op de hand nu. Als je zo lekker voor ze kookt 😎
 
Terug
Bovenaan Onderaan