BasBQ
Beef en Steak

Burger op vrijdag!

 
 

Jodam

Tondelzoeker
Berichten
14
Laatst het idee gekregen om nog eens naar ISPC-Sligro te gaan om wat vlees te scoren. Als we niet op restaurant kunnen, moet het restaurant maar naar ons komen :D

Verschillende stukken gescoord, waaronder onderstaande wagyu-burgers:
1606519515599.png


Niet de goedkoopste, maar ik wou het toch eens geprobeerd hebben!

En omdat een tophamburger ook een topbroodje verdient, beginnen bij het begin!
Lekker zelf bolletjes gemaakt, hier net voor het rijzen:
1606519575322.png


uurtje laten opkomen, en dan op 200 graden de oven in :) Na een kwartiertje kregen ze al een mooi kleurtje:

1606519610224.png


Hierna konden ze rusten onder een handdoek (zorgt ervoor dat ze lekker zacht worden, toptip!).

's avonds dan de kamado aangestoken, en dan konden de grote jongens (hamburgers van 200 gram!) erop. Kamado op +- 250 graden dan
Hier had ik een filmpje van gemaakt bij het flippen, maar dat kan blijkbaar niet op het forum :(

Nu goed, na 4 minuten, tijd om de burgers te flippen en om het spek en de kaas erbij te leggen. Ook het broodje werd kort even afgegrild

1606519794365.png


Hierna, tijd voor de assemblage.

Krokant broodje
Sappige burger
Kaas
Spek
Zelfgemaakte mayo
Ketchup
Tomaat
Sla

Dit allemaal samen gaf deze fantastische burger

1606519859665.png


Heel erg sappig, en een vrij grof gemalen hamburger met een aangename structuur. Het is geen hamburger voor elke dag, maar hij was wel waanzinnig lekker!
 
Mooi burgertje. Niets mis mee in deze ijzige periode.
 
Lekker lopen stapelen hoor, smakelijk!
 
Dat moet een flinke, lekkere, hap geweest zijn
 
Kijk dat zijn nog eens beste burgers. Dat moet smullen geweest zijn. Had ik zeker gelust

Het filmpje zou je eventueel kunnen verbouwen tot GIF. Dan zou het wel op het forum moeten kunnen
 
Mooie burger!

En inderdaad wat Bram zegt: filmpje omzetten naar gif en dan lukt het.

Alternatief is de video uploaden naar bv YouTube of Vimeo en dan kan je hem embedden in je post.
 
Foi, mag ik met je trouwen? Wat een zalige burger zeg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Heel mooi gemaakt. Eens kijken of ik ook zulke mooie broodjes kan maken.
 
Ziet er geweldig uit zeg.
Vind je het niet zonde om zoveel toe te voegen (kaas, bacon, enz) aan dat mooie stukje vlees?
 
Ziet er goed uit en tof dat je ook zelf broodjes hebt gemaakt!
Die burgers ben ik al een paar keer langs gelopen bij de sligro maar ze zijn nog nooit in de wagen beland😅
Heb weleens de wagyu burger van B&S op, waren ook heerlijk😋
 
Terug
Bovenaan Onderaan