BasBQ
Beef en Steak

Buitenkeuken voor Weber 57/Bastard Large

iMarkee

Sprokkelaar
Berichten
26
Hi All,

Vorig jaar hebben mijn vriendin en ik onze achtertuin volledig aangepakt. Nu dit af is is het tijd voor een meubel/buitenkeuken! Ik bezit een Weber, maar heb in het ontwerp vast rekening gehouden met een Bastard Large... Want ook al vind het vrouwtje dat veel geld... DIE GAAT ER KOMEN!

Ik zit in de ontwerpfase van het meubel en heb mijn laatste model klaar. Heb het geheel in SketchUp getekend en de BOM (Bill Of Material) geƫxporteerd! Ik kan het eenieder aanraden voor een duidelijk overzicht van de benodigdheden.

Morgen ga ik het hout bestellen (Douglas) maar wil alvast het model delen om eventuele feedback nu al te verwerken. Dit wordt mijn eerste meubel en dus kan mijn onervarenheid problemen veroorzaken.

Frame (Douglas 5x5):

IMG_0698.PNG


Frame met regels t.b.v. bevestiging planken en blad:
IMG_0699.PNG


Betimmerd met planken en bladen (werkblad en blad voor Kamado):
IMG_0701.PNG


Eind product (nog zonder wielen):
IMG_0703.PNG


lk onderzoek nog welk soort beslag ik ga gebruiken voor de deuren, en hoe ik de deuren in elkaar zet zonder dat ze bol gaan staan.

Zoals gezegd ga ik moren hout bestellen en hoop ik het Hemelvaartweekend te kunnen gebruiken voor het eerste deel van de bouw!

Wish me luck!
 
Hi,
mooi meubel, als je de planken met de nerf om en om doet dan blijven ze het rechtst. ( kijk vanaf de kopse kant naar de ringen, die moeten dus om en om zitten)
 
Om en om is prima maar zorg dat het hout kan werken. Hout werkt voornamelijk in de breedte. Dus schroef het hout aan de achterzijde vast met een schroef in een ovaal gat zodat het in de breedte iets kan werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan