BasBQ
Beef en Steak

Buitenkeuken voor de plancha en weber

Hessam

Tondelzoeker
Berichten
2
Na veel inspiratie op gedaan te hebben (vooral via mrooding & Niels Marchal) en flink voorbereidingtijd eindelijk begonnen met buitenkeuken te maken zodat we klaar zijn als het weer goed is :)

Eerst alles uitgetekend en via verschillende kanalen spullen besteld. Niet makkelijk in tijden van corona (alles had wel vertraging) maar ja mag pret niet drukken want tijd hebben we zat.

Via vriend aan afkort- & cirkelzaag gekomen en weer geleerd dat ze niet voor niks zeggen: "goede gereedschap is het halve werk".

Idee is een buitenkeuken met 3 gedeeltes:
1. links plek voor BBQ; nu weber, maar rekening gehouden om later over te kunnen stappen naar een kamado
2. Midden bovenop een keramische tegel en eronder plek voor gasfles, hier komen deurtjes voor.
3. Rechts plek voor mijn Plancha

Na veel wikken en wegen heb ik ervoor gekozen om wieltjes eronder te zetten, geen afdakje erboven te bouwen (zal wel een hoes op maat laten maken).

Zoals jullie kunnen zien heb ik eerst frame gemaakt, wat ik lastig vond is alles helemaal lekker op elkaar aan te laten sluiten, als je schroef erin draait beweegt het toch een beetje. Al met al een mooi geheel wat ik in lazuur heb gezet. Daarna wieltjes eronder en planken ertussen. Nu is het wachten op goed weer om het in lak te zetten.

Resulten/bevindingen tot nu toe:
- Wat is het heerlijk om iets te bouwen
- Voorbereiding is key (lekker om terug te kunnen vallen op je tekening/plan)
- malletje maken voor boorgaten is echt handig

IMG_20210403_154608.jpg


IMG_20210402_175304.jpg


IMG_20210402_175232.jpg


IMG_20210402_130144.jpg


283090.jpg


283044.jpg


IMG_20210321_104225.jpg


IMG_20210320_132556.jpg
 
Ziet er prima uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan