BasBQ
Beef en Steak

Buitenkeuken projectje

Grappig, ik heb toevallig hetzelfde pakket besteld. Wilde gisterenavond gaan gieten, totdat ik er achter kwam dat ik te weinig pigment had. Net bij besteld dus nog even wachten…
 
Ik ga trouwens voor een geseald blad met die sealer van dezelfde website ipv de impregneer.
 
Wat goed aangepakt allemaal! Mooie tekening, strakke uitvoering, juiste gereedschap (en de juiste hulp).
Heel herkenbaar die gaatjes in het beton, en het k*tgevoel dat je in eerste instantie hebt. Ik had ook behoorlijk wat gaatjes aan de oppervlakte. Uiteindelijk heb ik die gewoon dicht gesmeerd met 'Alabastine grote gaten vuller'. Dat is superdun aan te maken en vloeit mooi in de gaatjes. Dat het een andere tint heeft dan mijn beton vind ik achteraf juist wel cool. Geeft een beetje een gemarmerd effect.
IMG_20210531_174301.jpg
 
Een goede vakman weet zijn foutjes te herstellen. Dat heb jij hier niet gedaan. Ik vind dat het er mooier door geworden is. Accentueer en het hoort gewoon bij het ontwerp.
Ik heb trouwens ook 2 jaar geleden een blad gegoten met het spul van high design holland en ik had in het blad nagenoeg geen gaatjes. In de zijkanten een paar meer. Daarin tegen had ik het blad te snel omgedraaid en nu zitten er geen gaatjes in maar scheuren.
 
Grappig, ik heb toevallig hetzelfde pakket besteld. Wilde gisterenavond gaan gieten, totdat ik er achter kwam dat ik te weinig pigment had. Net bij besteld dus nog even wachten…
JWZ, het zijn mooie paketten. Weet niet wat voor zand je hebt. Had f beetje zitten zoeken maar het metselzand van de hornbach heeft best veel "gind" erin zitten. Veel reacties op het product dT het niet kleiner van 0,2mm zou zijn. Ik heb het daarom bij de gamma gehaald.
Mijn advies om het goed voor te bereiden voordat je gaat mixen. Alles klaar zetten wat je nodig heb. En voeg alles in delen toe ik had alles in 1 keer in een spesiekuip gedaan. Achteraf had ik het beetje bij beetje moeten doen. Ook echt voldoende dun maken. Dat ging bij mij mis. Het leek dun totdat ik de glasvezels erbij gooide😅.

Ben benieuwd hoe het bij jou gaat.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JWZ
Gaatjes dicht gemaakt met repair set van design holland beton.

Ging prima. Vanochtend nog even nat geschuurt en gepolijst. Ben eigenlijk wel best tevreden.

Nog 2 keer hdh impig erop smeren komende dagen
Hij glimt wel op de foto maar dat trekt nog weg als het goed is. Vokgende week even n vriend lief vragen of hij f met ze busje heen en weer kan slippen om het op de tafel te leggen bij mij thuis.

20220618_115438.jpg

20220618_111339.jpg


Ben echt benieuwd hoe het geheel staat. 😁.
 
Het ziet er echt keurig uit al! Petje af en dank je voor je tips. Ik wilde vandaag/morgen gieten maar doe dat buiten in de tuin dus wacht ivm het weer even tot maandag. Ik heb Hornbach metselzand maar het oogt best fijntjes. Heb nog geen repair kit, eerst even het resultaat afwachten maar…!
Ik ga voor een dikte van vla en gooi dan pas de AR vezels erbij dacht ik.

Plaats maar een foto als ie erop ligt, ben zeer benieuwd.
 
Ik heb vanochtend het beton gemaakt. Daar had ik me op verkeken en het werd een aardig avontuur. Ik had 2 pakketten in 1 grote speciekuip gedaan. Dat raad ik niemand aan. Het was nauwelijks te mengen in het begin, doordat het zo veel was. Onderin bleek zand en cement zitten. Ik heb heel hard gewerkt om het goed gemixt te krijgen en uiteindelijk het geheel toch verdeeld over 2 kuipen.

Ik denk dat het uiteindelijk - net als bij jou - toch aan de dikke kant was toen ik het ging gieten (of beter gezegd ‘kwakken’). Ik heb geen flauw idee hoe het eruit komt, maar verwacht wel behoorlijk wat luchtbellen. Ik kreeg er niet echt veel bellen uitgetikt/getrild namelijk. Hoop ook dat het beton goed door kan zakken zodat de vezels onzichtbaar blijven. We gaan het zien…!

Les voor volgende keer: geleidelijker aan mixen in 2 bakken en voor een dunnere mix gaan voor ik ga gieten.
 
Ik heb dus - ondanks jouw tips - precies dezelfde ‘fouten’ gemaakt. Een gewaarschuwd mens telt voor 2….
 
JWZ, het is inderdaad toch wel lastig zo n eerste keer. Denk dat als je het echt voorde 2de keer doet dat het dan al stukken beter gaat.
Het repair kitje van hun site werkt ook prima hoor. Voldoende nat maken en het met je platte hand in de gaatjes wrijven.

Hoop voor je dat het mee gaat vallen.
Wees niet bang om het resultaat te delen. Ookal valt het tegen, deste wijzer we worden met ze alle.😅
 
  • Leuk
Waarderingen: JWZ
Ik denk inderdaad dat ik dit een tweede keer heel goed zou doen haha.

Ik deel een foto als het zo is. Meng je voor de repair kit ook een evenredig percentage pigment?
 
Ik denk inderdaad dat ik dit een tweede keer heel goed zou doen haha.

Ik deel een foto als het zo is. Meng je voor de repair kit ook een evenredig percentage pigment?
Dat zou wel kunnen. Ik heb het op de gok gedaan beton blad nat gemaakt en beetje bij beetje pigment toegevoegd aan het mengsel. tot ongeveer de zelfse kleur ontstond als het natte betonnen blad.
 
  • Leuk
Waarderingen: JWZ
Jawel🤩, ik ben erg blij met het resultaat. Ondanks de luchtbelletjes waar ik best teleurgesteld over was. Toch n mooi project geworden .

Nog n paar puntjes om beet te pakken:
  • Lade front vastzetten
  • Handvat lade front monteren
  • Led verlichting in overkapping maken
  • Dubbele contactdoos achter paal maken
20220621_220731.jpg


20220621_220913.jpg


20220621_221015.jpg
😁 nou zo snel mogenlijk aansteken 🥩🍗🔥
 
Met zo’n eindresultaat zou ik ook blij zijn, ziet er prachtig uit!
 
Dat is een fijn werkplekje zo!
 
Laatst bewerkt:
heel netjes geworden, prachtig. De belletjes hebik ook, maar het is ook mooi om te zien dat je hem zelf hebt gemaakt zeg ik dan maar :)
Bovendien moet je wat ruimte voor verbetering hebben voor het volgende meubel (die komt er ooit toch wel)
 
Erg fraai geworden! Zijn de lichte plekjes waar de belletjes zaten? Ik vind het wel een mooie beton-look geven zo namelijk. De randen zien er ook keurig strak uit. Rest van het meubel is ook mooi. Well done!
 
Super gaaf, netjes gedaan. Bedankt voor het delen van het verhaal 🙏
 
Terug
Bovenaan Onderaan